The Stranglers - Coast to Coast (2006)

Alternatieve titel: Live on Tour

16. 5 Minutes
  17. Mine All Mine
  18. No More Heroes
avatar van c-moon
Knappe live registratie van de "Norfolk Coast" tour... Veel nummers van "Norfolk Coast" in de set (Norfolk Coast, Big Thing Coming, I don't Agree, Long Black Veil, TUcker's Grave, Lost Control, I've been wild) verder aanvuld met klassikers van Stranglers MK I én MK II ...

Met dus ook krachtige versies van "Tank", "Something Better Change", maar even goed fraai gezongen popparels "Skin Deep", "Always The Sun" en "Golden brown".

Klassieker "No More Heroes" ontbreekt natuurlijk ook niet!

En nog zijn er mensen die nog spreken over "die nieuwe zanger", Paul Roberts dus die er nu toch al meer dan tien jaar bij zit , en al lang bewees niet onder te moeten doen kwa zangkunst én podiumpresence voor Hugh Cornwell

Goeie liveplaat, maar THE STRANGLERS is eigenlijk zo'n band, alle live albums ten spijt, die JE ZELF LIVE MOET BELEVEN )

avatar van the viking
Hopelijk doen ze dit jaar nederland aan !

avatar van bastens
Welke MK II nummers? De jaren 90 zijn toch overgeslagen hoor tijdens deze tour.

avatar van c-moon
Barstens... erh.. ?
Misschien inderdaad geen nummers op de liveregistratie van "Stranglers in the Night" t/m "Coup de Grace"... Maar het is wél MK II die je aan het werk hoort !!!

Imet MK II bedoel ik, de Paul Roberts-jaren, jaren 90 t/M 2006 was Roberts toevallig wel de zanger, en met MK I de Cornwell-jaren.. maar toegegeven de MK II songs komen allen uit 2004...

Van MK I op dit album:
2,5, 6, 8, 11, 13, 14, 15, 16, en 18

Van MK II:
1, 3, 4, 7, 9, 10, 12, 17

avatar van bastens
Sinds Baz Warne erbij kwam ipv Ellis werd het MK III (2000), en toen Roberts (2006) het voor bekeken hield werd het MK IV, de huidige bezetting.
Dit album is een verzameling van MK I en MK III, voor wie nog volgen kan ...

Ik heb dat ook niet uitgevonden hoor c-moon, maar ik lees soms die MIB - forums.
Groeten!

avatar van bastens
Op 6 februari 2009 spelen The Stranglers in Gent (Handelsbeurs) ter ondersteuning van hun nieuwste, ultieme (?) verzamelplaat 4240. Maar volgens JJ Burnel zou dit wel hun allerlaatste tour kunnen worden, wegens Jet's gezondheidsproblemen. Gent is het laatste optreden van hun Europese tour.