Joris Voorn - Nobody Knows (2014)

Dance
Label: Green

1. The Monk (3:55)
  2. A House (5:14)

met Kid A

3. Homeland (6:23)

met Matthew Dear

4. The Wild (5:25)
  5. Sweets for Piano (4:06)
  6. So Long (4:14)

10. Fall (5:29)
  11. Left (5:34)
  12. Dust (6:14)

met Bram Stadhouders

Gaaf nummer is A House. Ging vanavond in première bij 3v12.

avatar van VillaNaranjos
Zojuist geluisterd, klinkt heerlijk. Lekker dromerig. Net iets anders dan dat we van Joris Voorn gewend zijn, wat hij ook van te voren aangekondigd heeft. Ik zou zeggen aanzetten en laat je verassen. Wees er op voorbereid dat het anders klinkt als anders, maar wat mij betreft is dit helemaal geen manco.

(verwijderd)
Als we deze zomer niet Caribou's - Can't Do Without You niet hadden gehad, was Ringo zeker de zomerhit geworden. Wat een knaller is dat zeg. Verder blij verrast door de rest van het album

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Ringo is al flink langer uit dan deze zomer, hij heeft hem vorig jaar in November in ieder geval nog in Trouw gedraaid. Neemt niet weg dat dat natuurlijk een geweldige single is.

Ik vind dit album verder niet echt een verrassing, ook niet qua sound. Wel vind ik het een aanrader, want het is een consistente en consistent fijne techhouseplaat!

avatar van VforVictor
Vind em tegenvallen, teveel ambient en beatloze tracks naar mijn mening.

avatar van VillaNaranjos
Vraag me toch altijd af wat er toch mis is met beatloze tracks.

avatar van andnino
Heerlijke plaat, hij is bij mij flink in aanzien gegroeid. Wat mij hem er telkens weer bij doet pakken is de heerlijk diepe sfeer. De housetracks hebben dit net zo goed als de ambienttracks, en deze lopen ook vloeiend in elkaar over, Nobody Knows is veel meer een geheel dan bijvoorbeeld From A Deep Place. Ik kan bij deze plaat echt goed wegdromen. Kortom, een van de betere platen in de Nederlandse elektronische muziek die ik ken.

avatar van VforVictor
Ik moet terugkomen op mijn mening. Deze plaat is ook bij mij in aanzien gegroeid. A House vind ik het hoogtepunt vd plaat, vol emotie. Alleen de laatste paar nrs doen mij weinig maar de ambient nrs kan ik nu wel waarderen, draai ze dan ook nog regelmatig. Goeie plaat!