Television Personalities - They Could Have Been Bigger Than the Beatles (1982)

Label: Whaam!

1. Three Wishes (5:26)
  2. David Hockney's Diary (2:50)
  3. In a Perfumed Garden (3:49)
  4. Flowers for Abigail (3:37)
  5. King and Country (6:00)
  6. The Boy in the Paisley Shirt (3:50)
  7. Games for Boys (2:39)
  8. Painter Man (2:48)
  9. Psychodelic Holiday (3:15)
  10. 14th Floor (2:20)
  11. Sooty's Disco Party (2:21)
  12. Makin' Time (2:52)
  13. When Emily Cries (4:18)
  14. The Glittering Prizes (3:14)
  15. Anxiety Block (3:07)
  16. Mysterious Ways (5:04)
Bob Cremers
Zal wel niks zijn ! is altijd zo al geweest, ook bij andere bands zie je steeds onbelangrijke dingen, en ook wat me opvalt is de hoesen zijn stommer, en het muziek noem ik nou ook geen muziek meer, trouwens heeft dit met wel met muziek te maken, ik vindt het niet belangrijk, vooral voor deze band, het moest gewoon snel gemaakt worden.

avatar van bonothecat
Bob Cremers schreef:

Interessante recensie, ik ben erg nieuwsgierig geworden.

Bob Cremers
Mijn eerste mooie recensie !

avatar van the viking
Bob Cremers schreef:

Een muziekjournalist in spe ! (verdorie hoe krijg ik dat streepje op de e ? (accent grave of hoe dit mag heten)

Bedankt !

tondeman
Mensen ga niet op de review van Bob af! Voor de liefhebbers van gekke psychedelische pop is dit een aanrader. Back to the sixties met een post-punk gevoel zeg maar. Vreemd en erg fijn

Dit is een verzameling van heropgenomen tracks, singles en rarities en de cd bevat ook twee hommages aan ons aller The Creation (painter man, makin' time!)

avatar van Paalhaas
Bob Cremers schreef:

Wat jammer toch dat-ie weg is, hè.

the viking schreef:

in spe zonder accent is gewoon zoals het hoort, hoor. En dat heet een accent aigu (é). Grave is deze: è.

avatar van Paalhaas
Bob Cremers schreef:
Mijn eerste mooie recensie !

avatar van Omsk
Toch een mooie inspanning van Bob Cremers voor bekendheid van de Television Personalities (zie ook Bob Cremers op de MM-wiki). TVP-zanger Dan Tracey heeft zich trouwens tegenwoordig ook duchtig bekwaamd in wartaal, ik zag een youtube-documentaire over hem en hij is flink afgetakeld. Hij is dan ook een paar jaar vermist geweest, zwerver geweest, gevangen geweest.

Hij maakt wel nog steeds muziek (ik moet meteen denken aan de grap die rondging toen David Seaman eindelijk met pensioen ging: Seaman is tien jaar terug gestopt met keepen, en nu gaat hij ook niet meer onder de lat staan). Dus beter: hij treedt nog steeds op, volgende week zelfs in mijn woonplaats, denk dat ik toch even ga kijken.

zalwelnikszijn!
Die docu heb ik ook gezien. Rare man, die Daniel. Je vraagt je af of hij altijd zo geweest of ergens onderweg een tik van de molen heeft gehad. Zit ontoevallig een boek te lezen over Creation Records en Dan wordt daar vanuit verschillende kanten aangewezen als een van de leidende figuren in de indie scene in die tijd (vroege jaren '80). Naast Edwyn Collins, dus zeer objectief.

Hoe dan ook, knutselgehalte incluis, een leuke band/artiest. Om nog een triest hoofdstuk toe te voegen: laatste wat ik over hem hoorde is dat hij langdurig in het ziekenhuis moest verblijven vanwege een bloedprop in de hersenen. Geen idee of het inmiddels beter met hem gaat..

Laatste leuke liedje van de TVP vond ik trouwens 'She's My Yoko', zeker met de Beatles liefde van iemand die net zijn eerste mooie recensie schreef een prachtig nummer. Naïef en ontwapenend.

Een Engelse Daniel Johnston, min of meer?

Tomio
Television Personalities wisten dus inderdaad waar Syd Barrett woonde. Dit heerlijk psychedelisch getint album is het bewijs.
Prachtig is het nummer "King & Country": helemaal in de sfeer van Pink Frost van The Chills uit dezelfde periode en eindigend met een rifje van The Byrds' Eight Miles High.