Stephen Emmer - International Blue (2014)

Rock / Pop
Label: Electric Fairytale

1. Let the Silence Hold You (4:23)

met Glenn Gregory

2. Taking Back My Time (3:56)

met Midge Ure

3. Blown Away (3:56)

met Liam MC Kahey

4. Sleep for England (3:13)

met Neil Crossley

5. Untouchable (4:20)

met Glenn Gregory

6. Song for a Deserted Wife (3:56)

7. Seachange (3:50)

met Neil Crossley

8. A Break in the Weather (4:07)

9. Mama's Mad (3:25)

met Liam MC Kahey

10. In the Mirror Reflected (3:34)

met Nlap21400006

11. Blown Away [Instrumental] *
  12. In the Mirror Reflected [Instrumental] *
  13. Untouchable [Live] *
  14. Sleep for England *

met Julian Lennon

avatar van reptile71
Untouchable, gezongen door Glenn Gregory (Heaven 17), is een mooi nummer, geschreven ter nagedachtenis aan Billy MacKenzie (The Associates). Gregory heeft een mooie donkere stem in het nummer.

De rest ken ik nog niet. Toch heeft die Stephen Emmer (zoon van oud nieuwslezer Fred) met heel wat groten der aarde samengewerkt inmiddels.

avatar van Premonition
reptile71 schreef:

Zekers. Was ooit lid van Minny Pops, waardoor hij kennis maakte met het Factory label en daardoor met Joy Division en Martin Hannett. Daarna werkte hij met The Associates en werd volwaardig lid en producer van The Lotus Eaters.
Maar vooral bekend door zijn tunes, zijn bijnaam is “the seven minute man” ?

avatar van Premonition
Best een heel aardig album, dat hier blijkbaar volledig wordt genegeerd en zelfs een 1* krijgt van een enkele user. Ik zal daar een 4* tegenover zetten.