Jimmy Smith - The Sermon (1959)

Jazz
Label: Blue Note

1. The Sermon (20:10)
  2. J.O.S. (11:54)
  3. Flamingo (8:00)
heerlijke Jazz, met Jimmy op z'n Hammond
daarnaast spelen Lee Morgan, Lou Donaldson, George Coleman, Tina Brooks, Kenny Burrell, Eddie McFadden, Art Blakey en Donald Bailey en krijgen bij gelegenheid van de lekker lange nummers alle tijd om volop te improviseren.
Vooral Art Blakey, op drums, is prominent aanwezig.

avatar van LeRoi
Toch eens kijken of deze op te snorren is.......beschrijving van et-mu maakt me nieuwsgierig aangezien ik van alle genoemde meewerkende artiesten wel iets in bezit heb....

avatar van captain scarlet
Als leek op Jazzgebied, (mijn groeiende interesse voor Jazz is pas iets van de laatste 2 jaar) ben ik momenteel nog 'n volop aan het ontdekken en me aan het orienteren binnen dit voor mij nog onontgonnen gebied.
M'n collectie Jazz-LP's is inmiddels wel al uitgegroeid van 5 naar zo'n zo'n 50 stuks.
Tegenwoordig gooi ik meestal 's avonds na 10 uur / half 11 wel 'n Jazz-LP op m'n draaitafel.
Vind het met name fijne muziek om te luisteren terwijl ik tegelijkertijd iets anders aan het doen ben, beetje knutselen of zo, of achter de PC zit.
Dit is mijn 2e Jimmy Smith plaat ( de andere is Home Cookin', ook heel fijn) en eentje die me weer uitstekend bevalt. Ga toch eens meer zoeken van die gast met z'n Hammond orgeltje.
Ben er overigens al wel achter dat de herpersingen op Blue Note zoals deze van prima kwaliteit zijn.

avatar van Boermetkiespijn
De klanken van een hammondorgel hebben een verslavend effect, op mij althans.