Arnhemsgewijs - Wij Maken Geen Grappen! (1997)

R&B
Label: Mercury

1. Kom Naar Binnen (3:32)
  2. Jij Bent Zo Lekker (3:50)
  3. Je Hebt Me Gebruikt (4:41)
  4. De Manier Waarop Je Kijkt (2:17)
  5. Ik Mis Jou (4:48)
  6. Alleen Jij Maakt Me Gelukkig (3:19)
  7. Wat Mensen Doen voor Geld (3:16)
  8. Wie Doet Ons Dit Aan (4:54)
  9. Wij Maken Geen Grappen (4:48)
avatar van snoopy
je hebt me gebruikt blijft gewoon een mooie nummer

avatar van Kos
Kos
Deze schatje kan ik niet laten gaaaaan

avatar van seanpuffy
goed album maar ik vind dat lloyd veel beter is solo

avatar van DJFreez
Het goede aan Arnhemsgewijs vind ik, is dat ze allerlei stijlen combineren: soul, R&B, hiphop, kaseko etc. Als er één groep multicultureel was, is het Arnhemsgewijs wel, omdat ze muzikaal allerlei stijlen mixten en daarin zang, raps en toasting verwerkten. Een erg geslaagd Nederlandstalig album en veel meer 'street' dan bijv. Re-play, waarbij ik de echte soul heel erg mis.

0,5
Echt heel erg kut dit! Alleen de titel van het album al. Triest dieptepunt is toch wel Wie Doet Ons Dit Aan, dat behoort echt tot de categorie "Ghettootje spelen." Die clip die erbij zat was ook niet om aan te zien. Snel vergeten, dit bandje.

Psycholamp schreef:
Echt heel erg kut dit! Alleen de titel van het album al.

Vertel...

DJFreez schreef:

Vertel...

Dat vind ik net zoiets als "Je mag niet lachen om deze muziek". Op deze manier nemen ze zichzelf te serieus en hangen ze de gangsters uit. dat hoeft van mij niet zo nodig.

Psycholamp schreef:

Dan begrijp je het verkeerd. Ooit van ironie gehoord?

Je mag vinden wat je wilt hoor, als jij dit k*t vindt, prima. Maar check wel ff de teksten voor je echt oordeelt. De titeltrack is echt puur als partytrack bedoeld en is niks te serieus.

0,5
Ik heb het over de titel van het album, niet over de songtekst. Samen met de foto komt dat niet ironisch over. Miscchien wel Arnhemse humor, maar die begrijp ik dan idd. niet.

avatar van pureshores
Dit was best leuke Nederlandse rnb voor die tijd, al is het allemaal erg ge-ent op de Amerikaanse groepen die toen hot waren. De produktie van de nummers is goed. Toch hoor ik dit liever dan Boef en Kraantje Pappie

Je hebt me gebruikt en Wie doet ons dit aan (de clips laat ik om het even )

avatar van DJFreez
En na jaren. wachten is 'Wij Maken Geen Grappen' eindelijk ook te streamen, kwam ik net achter. Met extra tracks.