Lagwagon - Hang (2014)

Punk
Label: Fat Wreck Chords

1. Burden of Proof (0:57)
  2. Reign (3:22)
  3. Made of Broken Parts (2:20)
  4. The Cog in the Machine (3:38)
  5. Poison in the Well (2:34)
  6. Obsolete Absolute (6:11)
  7. Western Settlements (3:08)
  8. Burning Out in Style (2:56)
  9. One More Song (3:19)
  10. Drag (2:20)
  11. You Know Me (4:18)
  12. In Your Wake (3:55)
avatar van dielinquent
Op basis van eerste recensies schijnt lagwagon herboren te zijn en een flinke koerswisseling ingezet te hebben qua sound. Ik ben.benieuwd

Album van het jaar?

avatar van dennis87
Vandaag in z´n geheel gehoord. Klinkt goed . Ben nooit echt into Lagwagon geweest ondanks skatepunk/punkrock en melodic hardcore helemaal mn ding is . Mischien eens wat meer in de band verdiepen.

avatar van dielinquent
is hij gelekt dan? kan de plaat nog niet vinden.

avatar van dennis87
Hij stond online maar is er nu weer af gehaald.

avatar van jojoshua
Ja, hij is al wel gelekt en hij is goed:)

avatar van dielinquent
Hij is goed inderdaad. Al had ik op zich gehoopt dat de stijlwisseling iets rigoureuzer zou zijn aangezien de sound van het eerder vrijgeven nummer The cog in the machine mij prima beviel. Maar desalniettemin is dit een erg sterkte comeback plaat waar Obsolete Absolute de echte standout track is die me ergens doet denken aan de meer recentere Propagandhi albums.

avatar van lowieke
Holy shit...

avatar van iamsolo
Hoppa en een halve ster erbij. Gezien de enorme moeite die veel tijdgenoten van deze punkrockers hebben om fatsoenlijke platen af te leveren, is dit toch echt een top plaat.

avatar van Mr. B
Inderdaad Lagwagon is helemaal terug van weg geweest, wat een plaat!!!

avatar van Rudi S
Prachtig album, gaat top 10 van dit jaar worden.

1 van de grote verrassingen dit jaar; Lagwagon klinkt hier een beetje zoals op Duh en Trashed. Agressief en thrashy. Hoera!

Ik ben het helemaal eens met de overige reacties. Dit is echt een wereldplaat. Van het ene hoogtepunt naar het andere. Een sterk album met veel afwisseling, het gaat nergens vervelen. Ik heb inmiddels kaartjes gekocht voor het concert in de melkweg, heb er nu al zin in

avatar van frolunda
Inderdaad een prima plaat van Lagwagon.Hang klinkt een stuk volwassener en meeslepender dan veel werk uit het verleden.Daarnaast is het niveau van de songs een stuk hoger en is het materiaal toch ook wel wat afwisselender.Ook zanger Joey Cape is hier prima op dreef zodat ik al snel op vier sterren uitkom.The Cog in the machine,Obsolete absolute en Western settlements zijn vooralsnog de favorieten.

avatar van berwt
Ik hoef de grote plas niet over te steken om te weten hoe Californië eruit ziet. Luister gewoon eens naar de Californische punkbands en je hebt de sfeer meteen te pakken. Zon, zee, strand, feest. Vooral veel zon. Maar als Lagwagon langs komt, komt het besef dat de wolken er ook hun weg kunnen vinden. Deze mannen passen zich perfect in tussen de andere punkbands, maar voegen een scheutje droefnis toe. Dat zorgt ervoor dat elke nieuwe plaat van hen wat gewenning nodig heeft.

Net als bij Trashed heb ik van bij het begin het gevoel dat ze niet over een nacht ijs zijn geweest en dat je ze best wat tijd geeft om je in te pakken. Dat gebeurt dan ook beetje bij beetje. Vooral tracks 4-6 vormen een sterk trio. En de plaat eindigt met een heerlijke outro.

Ik kom voorlopig uit op een nipte 4*. Ik heb evenwel het gevoel dat nog niet het volledige album bij mij is binnen gedrongen en zodus zit er mogelijks een dikke 4*…

avatar van Mr. B
Zelf krijg ik nog steeds kippenvel bij One More Song....TONY!! Komt echt uit het diepste van zijn ziel. Weergaloos album!!

avatar van keijzm73
Toch nog maar 's luisteren dan.. Ook gezien de waardering. Ik heb het album twee keer opgehad. Klinkt zeker niet verkeerd. Lekker gedreven nummers, dat zeker. Maar ik verlies steeds mijn aandacht omdat het op een gegeven moment allemaal wat veel van hetzelfde lijkt te zijn! Maar misschien te snel geoordeeld?

avatar van keijzm73
12 nummers in 38 minuten.. Is dus wel even te doen tussendoor. Maar blijf bij mijn mening van hierboven. Had ik bij eerdere beluistering in ieder geval goed waargenomen voor mezelf. Haal de pauzes weg tussen de nummers en je hebt één geheel in mijn beleving. Wel aardig, maar na het 6e nummer - een kwartier - geloof ik het allemaal wel.. Overigens nu wel het gehele album netjes afgeluisterd

avatar van Tha)Sven
Nee ik ben het helemaal met je eens keijzm73. Ik heb het album ook uitgeprobeerd vanwege de hoge scores, maar ik kan er absoluut niet bij waarom het gemiddelde zo hoog ligt. Het is aardig en catchy, maar stijgt niet boven de middelmaat uit.

Antagoon
Jouw 3,5 sterren suggereren dat je het wèl boven de middelmaat vindt uitstijgen

Maarehm, ik deel je mening en die van keijzm73. Dit is gewoon een prima en catchy punkrock plaat, maar niet heel bijzonder. Of het moet zijn dat Lagwagon er na +20 jaar jaar nog steeds in slaagt gemotiveerd te klinken i.t.t. veel andere punk(rock) bands.

avatar van Supersid
Deze is ondertussen voor mij net wél boven de middelmaat uitgegroeid. Sterke songs ook, en da's eerder een zeldzaamheid...

avatar van the crook
Ook ik snap de hoge waardering voor Hang niet helemaal. Er staan een handjevol goede songs op, maar dit is toch wel van een beduidend lager niveau dan een Hoss, Trashed en zelfs een Double Plaidinum...

avatar van ZERO
Geweldige comebackplaat, en wat mij betreft één van de beste punkplaten ooit! Elk nummer is gewoon goed. Uitschieters voor mij zijn Burning out in style, One more song, Reign en Western Settlements. Als de volgende plaat even goed is, hoop ik dat we geen 9 jaar moeten wachten.

Heerlijke CD. Was een beetje bang voor veel invloeden van Offspring, maar dat valt gelukkig erg mee.

avatar van Forza
Met gemak het beste punkrock album van het laatste decennium. Een verzameling pakkende songs met veelzeggende tektsten over onze huidige tijdgeest. Absolute hoogtepunt is Absolute Obsolete.