Megaherz - Zombieland (2014)

Duitsland
Label: Napalm

1. Zombieland (3:37)
  2. Himmelsstürmer (4:38)
  3. Für Immer (4:08)
  4. Roter Mond (4:08)
  5. Wir Könnten Götter Sein (3:48)
  6. Lieblingsfeind (3:12)
  7. Fanatisch (4:44)
  8. Schwarzer Engel (3:56)
  9. Unter Strom (3:35)
  10. Gegen den Wind (4:40)
  11. Hurra Wir Leben Noch (5:07)
  12. Frei (3:31)
avatar van Killeraapje
Fur Immer is een fantastich nummer. De rest moet ik ooit nog eens luisteren.

avatar van Killeraapje
Een tijdje geleden werd dit album behoorlijk afgekraakt in de Aardschok. Iets in de trant van eerst heb je Rammstein en dan heb je de wat lichtere versie in de vorm van Oomph! en daaronder zit dan weer dit Megaherz.

Het is een begrijpelijke vergelijking en het gebrek aan originaliteit is er zeker maar het neemt niet weg dat deze band prima in staat is om een goed nummer te schrijven en bovendien een hele behoorlijke zanger in huis heeft.

Nummers als Fur Immer (mooie ballad), Lieblingsfeind (agressieve beuker), Schwarzer Engel (sfeervol Goth nummer en ook Frei zijn heel bevlogen en overtreffen Oomph en soms ook Rammstein.

Fanatisch is dan weer een erg schaamteloze rip off van Rammstein en bij Zombieland wordt wel heel nadrukkelijk bij Marilyn Manson gespiekt maar het Rockt alleemaal heerlijk weg en dat is geen geringe prestatie.

Kortom het is goed gejat maar het is ook een hele goede band die waarschijnlijk met Zombieland een van zijn betere platen heeft afgeleverd.

avatar van LinkinPark90
Deze avond nog eens deze plaat van de Neue Deutsche Härte (ofwel Duitse industrial metal) band Megaherz opgezet.

Hoewel de muzikale stijl en de Duitse teksten direct de meeste mensen zouden doen denken aan Rammstein, klinkt dit iets rustiger. De band klinkt meer zoals de stijlgenoten Oomph! en Eisbrecher, hoewel de eerder genoemde bands een betere zanger in huis hebben. De vergelijking met Eisbrecher is nog niet zo raar, aangezien de zanger van die band (Alexander Wesselsky) ooit de zanger van Megaherz was.

Enfin, genoeg vergelijkingen. Zombieland is een leuk album met als topnummer ‘Himmelsstürmer’ met een mooie elektronische intro en een geweldig refrein. Ook het titelnummer en ‘Schwarzer Engel’ klinken goed. Bij ‘Für Immer’ wordt de snelheid wat ingeruild voor een rustiger nummer waaraan ik in het begin moest wennen, maar nu ook één van de betere nummers vind.