Neil Diamond - The Greatest Hits 1966-1992 (1992)

Label: Columbia

1. Solitary Man (2:33)
  2. Cherry, Cherry (2:43)
  3. I Got the Feelin (Oh No, No) (2:21)
  4. Thank the Lord for the Night Time (3:02)
  5. Girl, You'll Be a Woman Soon (2:55)
  6. Kentucky Woman (2:26)
  7. Shilo (3:25)
  8. You Got to Me (2:51)
  9. Brooklyn Roads (5:29)
  10. Red, Red Wine (3:15)
  11. I'm a Believer (2:25)
  12. Sweet Caroline (4:06)
  13. Soolaimon (4:37)
  14. Cracklin' Rosie (3:07)
  15. Song Sung Blue (3:07)
  16. Play Me (4:03)
  17. Holly Holy (5:27)
  18. Morningside (5:24)
  19. Crunchy Granola Suite (3:59)
  20. Brother Love's Traveling Salvation Show (5:53)
  21. I Am... I Said (5:06)
  22. Be (6:29)
  23. Longfellow Serenade (3:51)
  24. Beautiful Noise (3:23)
  25. If You Know What I Mean (3:40)
  26. Desiree (3:18)
  27. September Morn' (3:50)
  28. You Don't Bring Me Flowers (3:23)

met Barbra Streisand

29. Forever in Blue Jeans (3:37)
  30. Hello Again (4:04)
  31. America (4:18)
  32. Love on the Rocks (3:37)
  33. Yesterday's Songs (2:50)
  34. Heartlight (4:24)
  35. Headed for the Future (4:05)
  36. Heartbreak Hotel (2:06)
  37. All I Really Need Is You (4:38)
avatar van the viking
Hans Brouwer schreef:
By the way: kennen jullie het wonder schone live album "Hot august night" van Neil? Aanrader, net zo als deze verzamelaar!

Altijd op een cassette gehad,maar ga de dubbel cd nu gelijk downloaden !

Ik heb de dubbel elpee op zolder liggen.

avatar van the viking
Onder het stof rayman ?

Zou heel goed kunnen. Er liggen er nogal wat bovenop ja.

avatar van lebowski
rayman schreef:
Zou heel goed kunnen. Er liggen er nogal wat bovenop ja.

Aiaiai, iedere elpee-liefhebber weet dat rayman hier de gouden wet overtreedt

En rayman zelf weet het ook. Helaas breekt nood af en toe wetten Lebowski. Ik doe het liever ook niet.

avatar van Rinus
Best een goede verzamelaar, deels studio, deels live. Maar al zijn bekende werk staat er op. Ook mooi, alle songteksten in het boekje, kom je ook niet bij elke verzamelaar tegen. En de eerste 8 songs in authenmtiek mono.

avatar van rudiger
goede verzamelaar van Neil Diamond , de zanger met een stem van goud .
hier staat wel heel veel lekkers op .
Song Song Blue bewaar ik speciale herinneringen aan .
krijgt van mij 4,5 star.

avatar van LucM
Neil Diamond was één van de populairste zangers in de jaren '70. Zowat elk album van hem werd tenminste goud en hij scoorde de ene hit na de andere. Hij werd door de pers echter niet serieus genomen wegens te "middle of the road", wat op te maken was aan het feit dat zijn vele fans vooral huisvrouwen waren.
Maar het rijke oeuvre van Neil Diamond is zonder meer klasse en tijdloos, zijn songs werden ook vaak gecoverd en niet zonder succes. The Monkees bv. hadden een nr.1-hit met "I'm a Believer", UB40 met "Red, Red Wine".
Onder eigen naam scoorde Neil vooral met o.a. "Cracklin' Rosie", "Song Sung Blue", "I Am... I Said" en "Beautiful Noise".
Zeker warm aanbevolen, deze compilatie van een zanger met een warme stem!

avatar van barrett
Ik ken deze artiest niet echt, maar ontdekte deze plaat in de collectie van mijn pa en deze verzamelaar kan ik zeker wel pruimen.

avatar van vigil
Zodra je het over guilty pleasures hebt kom je uit op losse nummers maar bij mij is Neil Diamond eigen gewoon een guilty pleasure. Deze dubbel cd heb ik vorige week bij de V&D in Maastricht (ja, zo kom je nog eens ergens...) gekocht voor een nette 7,50. Zeer aardige verzamelaar van de man met de mooie stem. Natuurlijk is het soms wat braaf maar ach wat maakt het uit. Het voordeel aan deze verzamel cd is dat er relatief veel live versies op staan welke net ietsje steviger zijn. Overigens zijn die 7,50 sowieso al een goede besteding aangezien September Morn' ( ) er op staat.