Saracen - Redemption (2014)

Label: Escape

1. Rocamadour (4:45)
  2. Reacher (4:44)
  3. Give Me a Sign (3:41)
  4. Geraldine (3:43)
  5. Swords of Damascus (5:31)
  6. Road to Yesterday (4:24)
  7. Crusader (6:16)
  8. Catch the Wave (6:31)
  9. More Than Missing You (3:55)
  10. Redemption (On the 6th Day) (7:12)
  11. You & I (4:28)
  12. Let Me See Your Hands (4:18)
  13. Ready to Fly (8:17)
avatar van pos
pos
Ik had echt nog nooit van deze band gehoord, maar wat een heerlijk plaatje is dit zeg. Doet me een beetje aan Deep Purple denken af en toe. Maar dan wel met wat meer metal-invloeden. Nummers als Rocamadour, Road to Yesterday, Crusader, Catch the Wave zijn echt ongehoord goed. Een aantal herbewerkte nummers zijn al uit 1981 las ik. Briljant album.

avatar van Sir Spamalot
Crusader en Ready to Fly zijn herbewerkingen waarvan de originelen op het debuutalbum Heroes, Saints & Fools staan (1981 en cult classic). In die 33 jaar is er weinig veranderd aan de huisstijl van Saracen en dat is goed zo, ook op hun zesde album Redemption, hoewel de opener een veel prominentere rol laat horen voor gitarist van het eerste uur, Rob Bendelow. Een andere oud-strijder vanaf het begin is zanger Steve Bettney. Opnieuw is dit een prima afwisseling van harde en zachte nummers met een uitstekende gitarist en zanger die de knepen van het vak goed beheersen. Wel moet ik toegeven dat de toetsenpartijen soms “in de weg lopen” maar laat u dat niet tegenhouden. Dit is een fijn rockalbum, maar lang met zijn 68 minuten.

avatar van Rinus
Heel goed album weer. Veel wat langere stukken, genoeg afwisseling ,mooi gitaar werk en een fijne sound overall. Anders van opzet dan voorganger Marilyn, meer metal gedreven en uiterst vakkundig, op die typische Engelse manier, uitgevoerd. Een band, die in mijn bescheiden opinie, best wat meer aandacht verdient.