Luke Winslow-King - Everlasting Arms (2014)

Roots / Pop
Label: Bloodshot

1. Everlasting Arms (3:46)
  2. Swing That Thing (3:17)
  3. I'm Your Levee Man (3:05)
  4. Graveyard Blues (4:33)
  5. Cadillac Slim (3:26)
  6. La Bega's Carousel (2:47)
  7. The Crystal Water Springs (3:09)
  8. Wanton Way of Loving (3:22)
  9. Interlude I (As It Goes) (1:29)
  10. Last Night I Dreamed My Birthday (4:18)
  11. Domino Sugar (3:05)
  12. Interlude II (0:54)
  13. Home Blues (4:50)
  14. Traveling Myself (5:12)
avatar van Lura
Ben benieuwd of die ene minuut bij DWDD effect zal hebben op de belangstelling voor dit prachtige album

avatar van pjh1967
Inderdaad een prachtig album. Sticker op hoes omschreef het als: "Delta Blues meets gospel revival meets AM radio". Lekker gevarieerd qua stijlen, maar het blijft wel één geheel.

avatar van thetinderstick
Fijne plaat van Luke Winslow King. Inderdaad gevarieerd aan roots/vintage stijlen. Beetje blues, country, americana, rockabilly, folk en pop. Zijn stem kleurt ook mooi met die van Esther Rose King, zijn toenmalige vrouw, zoals in het openingsnummer.

'Swing That Thing' is zo'n fijn swingend nummer dat meteen al vertrouwd klinkt. 'Graveyard Blues' en 'Last Night I Dreamed My Birthday' zijn prachtige traag opbouwende bluesnummers en behoren tot mijn favorieten op dit album. Afsluiter is het bluesy 'Travelling Myself, ook een fijn nummer.' Er staan een aantal, in mijn ogen, niemendalletjes op waar ik wat minder mee kan: 'I'm Your Levee Man', 'Cadillac Slim', 'La Bega's Carousel'.

Het allermooiste liedjes vind ik toch wel 'Wanton Way Of Loving', een duet met Esther Rose King. In een rechtvaardige wereld zou het een hit geworden zijn. Hier in een akoestische setting:
Luke Winslow-King feat. Esther Rose - Wanton Way of Loving - YouTube