Masonna - Frequency LSD (1998)

Japan
Avant-Garde
Label: alien8

1. Frequency LSD 1 (1:49)
  2. Frequency LSD 2 (2:50)
  3. Frequency LSD 3 (1:48)
  4. Frequency LSD 4 (1:58)
  5. Frequency LSD 5 (3:18)
  6. Frequency LSD 6 (2:39)
  7. Frequency LSD 7 (2:34)
  8. Frequency LSD 8 (2:33)
  9. Frequency LSD 9 (1:59)
  10. Frequency LSD 10 (2:56)
  11. Frequency LSD 11 (2:35)
  12. Frequency LSD 12 (1:53)
  13. Frequency LSD 13 (3:24)
  14. Frequency LSD 14 (7:56)
sxesven
Frequency LSD! Masonna's absolute hoogtepunt, voor zover ik bekend ben met zijn oeuvre. Harshnoise zoals de Noiseheer het bedoeld heeft. Masonna schreeuwt zijn longen uit zijn lijf over de dikke lagen distortion - vooral veel hoge tonen en screech-geweld. Perfect om de oren eens goed uit te spuiten en dit album kan wat mij betreft met gemak tippen aan het betere werk van noise-giganten als Merzbow en Whitehouse.

Sietse
Merzbow vs. Gore beyond Necropsy...das net zoiets als dit....alleen dat nog (kan dat wel) ongestructureerder.
Dit is wel een erg vette noise plaat iig.

lambf
Vette Plaat . Harde noize met veel hoge tonen en hoog geschreeuw (vervormd?) Een 4*, want eigenlijk mag het nog best wel wat harder, en dat hoge geschreeuw mag wel wat harder in de mix, desalnietemin een erg goede plaat.

avatar van jurado
mmm ...ik vind dit toch wel erg goedkoop klinken...dit soort fratsen zijn zeker niet aan mij besteed.
Vraag mij toch af of meneer Masonna nooit een goede trip gehad heeft,dan zou het allemaal wel anders klinken dunkt mij.

Sietse
ach wat zal ik zeggen...ik vind deze nog steeds wel tof.

Gezonde bakherrie om de buren mee te pesten

Verder haalt Masonna nogal rare dingen uit met zijn strot.

3.5

Devlab
Op Spectrum Ripper waren er al vlagen van psychedelische invloeden te horen en op Frequency LSD heeft Masonna dit nog meer doorgevoerd.
het resultaat is naar mijn mening het beste Masonna album. de verpakking van de cd is ook er gaaf gedaan, inplaats van het gewone formaat van een cd cover is dit het formaat van een Dvd hoesje.
Dit album gaat nooit vervelen bij mij! 5 sterren

avatar van nuf
nuf
op de een of andere manier heb ik dit helemaal weten te luisteren. Op een onverklaarbare manier trek ik het allemaal wel. Ik zie het niet echt meer als muziek, meer als eh.. noise, maar dat is de bedoeling misschien ook wel.

Ik had met een vriend een discussie over noise in het algemeen, volgens hem doen de meeste noise artiesten maar wat. "Denk je echt dat iemand als Masonna of Merzbow een nummer van zichzelf zou herkennen"? Vraag ik me ook af, ik denk wel een artiest als merzbow, ookal heeft hij een enorme discografie. Misschien kan sxesven hier een antwoord op geven?