Depeche Mode - Live in Berlin Soundtrack (2014)

Pop / Electronic
Label: Columbia

1. Welcome to My World (6:42)
  2. Angel (4:18)
  3. Walking in My Shoes (6:33)
  4. Precious (5:03)
  5. Black Celebration (4:34)
  6. Should Be Higher (5:51)
  7. Policy of Truth (5:26)
  8. The Child Inside (4:21)
  9. But Not Tonight (6:48)
  10. Heaven (4:13)
  11. Soothe My Soul (7:15)
  12. A Pain That I’m Used To (4:28)
  13. A Question of Time (4:22)
  14. Enjoy the Silence (7:27)
  15. Personal Jesus (8:42)
  16. Shake the Disease (4:58)
  17. Halo (4:53)
  18. Just Can’t Get Enough (6:03)
  19. I Feel You (6:47)
  20. Never Let Me Down Again (7:30)
  21. Goodbye (5:34)
avatar van brajoapau
Dubbele live CD, en ook verkrijgbaar in de deluxe uitvoering met 2 DVD's en hun album Delta Machine in een 5.1 mix op Blu-Ray CD.

avatar van sjoerd148
Betreft registratie van het concert in de O2 World in Berlijn op 27 november 2013.
Mooie setlist inderdaad. Er bestaat ook nog een versie incl een DVD met live materiaal, interviews etc.
Ik vond het concert in de Ziggo Dome december vorig jaar ook erg goed.

Dit was een mooie tour. Een opgeleefde Dave vol energie.

Minpunt van elke Depeche tour vind ik de herhaling van de oude songs die ze elke keer weer spelen. Een beetje variatie zou leuk zijn. Ook maakt dat de cd wat minder interessant. De zoveelste live versie van never let me down again...

Maar ik kijk uit naar de dvd, dat zeker.

avatar van luigifort
Ja snap ook wel dat never let me down again een favoriet van ze is en ook van het publiek en zelfs een beetje van mij..maar ze eindigen er altijd mee of als een nalaatste nummer..

luigifort schreef:

Uiteraard snap ik dat, maar stop m dan inderdaad niet altijd en eeuwig als afsluiter in de show.

Ik vind Depeche live altijd een feest, maar de setlist keuze ongelukkig. Ze hebben zoveel nummers, maar kiezen steeds voor dezelfde. Dat vind ik tegenvallen

avatar van brajoapau
lennon schreef:

Daar heb je wel een goed punt, een handvol geselecteerde nummers van hun meest recente album aangevuld met steeds dezelfde wederkerende nummers.
Zou ik als diehard fan woorden als "gemakzucht" en "routine" in de mond durven te nemen?

avatar van luigifort
Ja dat klopt..ik zou graag horen n keer

my secret garden
lie to me
people are people (Gore haat dit )
if you want
bottom line
sister of night
shine
dream on

dan ga ik..niet met steeds dezelfde setlists..boring..neem n voorbeeld aan tori amos..speelt elke avond wat anders...

Was leuk om er bij te zijn en dan is zo'n dvd/cd altijd wel een must-have maar ik draai maar zelden live-albums dus het zal er wel weer eentje worden van enkele draaibeurten en dat was het dan.
Hebbeding dus.

Deze wil ik zeker hebben,maar is een ideaal cadeau voor de kerst. Nog even wachten dus...

Ook Depeche Mode hoort zolangzamerhand bij de muzikale oud gedienden, alhoewel dit ook maar relatief is. Heb ze meerdere keren live aan het werk gezien, briljant. Ook hun laatste studioalbum " Delta Machine" vind ik weer een top Depeche Mode-album, maar dit live-album trekt voor mij net niet de stekking die hun laatste studio-album doet, heb al zovaak veel nummers op dit album live gehoord dat alleen de nieuwe nummers live me nog interesseren.
Mischien al een te veel aan overvloed aan live materiaal van Depeche Mode gehoord.
Ondanks blijf ik Depeche Mode nog steeds top vinden.

Ik heb deze tour als een van de beste beschouwd die ik heb gezien. Zeker na de teleurstellende tour van 2009.

Dat gevoel komt meteen terug bij het zien van de dvd. De mannen zijn in vorm, hebben plezier, en dat merk je.

Mooie registratie, al vind ik wel dat je deze band met beeld moet zien. Een cd alleen is niet voldoende. Die energie van Gahan, de concentratie van Gore... het is super om te zien!

Should be higher is ook hier mijn favoriet!!!!

Klasse live plaat!!!

SoundWave schreef:
Ondanks blijf ik Depeche Mode nog steeds top vinden.

Dit herken ik zeer goed. Al jaren zeur ik over de steeds terugkerende oude nummers. Een beetje variatie zou van mij ook wel mogen. Maar de nieuwe nummers komen gewoon erg goed uit de verf!

En Halo wordt hier weer eens gespeeld, was ook weer sinds de Exciter tour (volgens mij)

avatar van sjoerd148
Bovenstaande kan ik alleen maar bevestigen.
Halo is bijvoorbeeld weer terug op de setlist, maar helaas in de plaats van Home.
Just Can't Get Enough is eveneens teruggekeerd, terwijl In Your Room en It's No Good bijvoorbeeld weer niet gespeeld werden.

De afgelopen vijf concerten in Nederland is er wel gerouleerd met zeg maar B sides / covers als But Not Tonight, Goodnight Lovers, Everything Counts, Route 66.

Tracks die tijdens de laatste vijf concerten structureel in Nederland gespeeld werden zijn Enjoy The Silence, Personal Jesus en Policy of Truth. Verder zijn Walking In My Shoes en Never Let Me Down met vier maal een goede tweede.

Van de albums voor Black Celebration is eigenlijk alleen in 1990 nog live e.e.a. uitgevoerd.

Wellicht heeft het vertrek van Wilder er mee te maken en het moet ook maar live goed uitvoerbaar zijn.
Eerlijkgezegd geef ik de voorkeur aan een degelijke setlist boven kwalitatief minder optreden met een gevarieerde setlist t.o.v. de vorige concerten.