Sven Van Hees - Gemini (1999)

Belgiƫ
Electronic
Label: Life Enhancing Audio

1. Matrass Mambo (5:09)
  2. Tsunami (Inside My Soul) (4:31)
  3. Ocean Jive (5:45)
  4. Flute Salad (4:28)
  5. Breakfast with Abductees (4:23)
  6. Tamiami Blues (4:00)
  7. Supafly (Hannah's Lullaby) (3:27)
  8. Islamorada Fishing Company (4:22)
  9. Seasonal Bounty (Smooth '94) (4:45)
  10. Serrano Anthem (Amor / Amor) (4:18)
avatar van Pauluzz de BK
Vreemd dat bij deze CD nog geen enkel commentaar geschreven is.. Enfin, anyway: deze CD is voor mij het ultieme strand-zomer-ik doe niks in een strandstoel en hoor alleen de zee ruisen-gevoel. Fijne voortkabbelende muziek die voor mij erg relaxed werkt, maar wel onderscheidend en zeker niet een doorsnee anonieme -de volgende in de rij- lounge CD is. Maar goed, we hebben het dan natuurlijk wel over Sven van Hees.

Daar ga ik volledig mee akkoord ,Tsunami is mijn favoriet en vind je ook op ontelbare verzamelcd's over gans de wereld

avatar van Martijn Jonkers
Het mooiste loungealbum allertijden al is de term lounge inmiddels alweer achterhaald. Dit is de soundtrack voor zon, zee en strand. Het album zit zeer goed in elkaar en verveelt na al die jaren nog geen moment. Mijn 2 favorieten zijn Ocean Jive en Seasonal Bounty (Smooth '94). Iedere keer als ik deze nummers hoor waan ik me weer aan het strand in Thailand en voel ik het warme zand onder m'n voeten. Een heerlijke ervaring en prachtige muziek die dit gevoel perfect uitdrukt.

avatar van Thelonious Monk
Muziek die je kan opzetten bij een barbecue, een aperitiefje in je tuin, luieren in een hangmat met het zonneke op je bolleke. Perfecte zomer cd. Maar ik zet ook graag dergelijke cd's op voor tijdens het typen van een verslag, thesis... Ik kan echter wel niet de hele dag naar lounge luisteren, daar wordt je redelijk zot van.

Beste nummers zijn: 'Islamorada fishing comp.', 'Matrass mambo' en 'Breakfast with abductees'.

avatar van FunkStar
Via een vriend van me deze CD ontdekt, heerlijk! Het 2e nummer van de CD Tsunami (Inside My Soul) is mijn favoriet, echte zwoele strand/hangmat muziek..hmm

Volgens mij ben ik die vriend
Ik heb die cd gewoon eens gekocht, eigenlijk omdat het covertje er zo zomers en fijn uitzag.
Waarschijnlijk een goed voorgevoel gehad dus. want het bleek ook een heerlijk album te zijn

avatar van RogerV
Tamelijk sterke loungemuziek. Een van de trendsetters toen. Al heeft dit soort lounge er nog steeds last van dat het genre echt volkomen is uitgemolken destijds.

Maar dit zit wel lekker in elkaar. Al is het ook moeilijk om echt naar te luisteren. Daarvoor blijft het toch teveel achtergrondmuziek.

avatar van -SprayIt-
Ik zet deze bijna elke avond aan, omdat ik zo snel niet iets kan bedenken wat nog chiller is. Mijn vriendin ligt op bed, wil geen harde muziek, koptelefoon is even te warm en strak. Waar kom je dan op uit, juist! Deze vreemde naam, Sven van Hees, werkt ook mee, hij komt altijd in me op. Verhoogt naar een welverdiende 4,5*!