Bob Marley - Uprising Live! (1999)

Alternatieve titel: Uprising Tour 1980 in Dortmund

Jamaica
Reggae
Label: Tuff Gong

1. I Threes - Precious World (4:50)
  2. I Threes - Slave Queen (4:07)
  3. I Threes - Steppin' Out of Babylon (4:45)
  4. I Threes - That's the Way Jah Planned It (4:39)
  5. Marley Chant (1:46)
  6. Natural Mystic (4:31)
  7. Positive Vibration (4:59)
  8. Revolution (4:53)
  9. I Shot the Sheriff (4:44)
  10. War / No More Trouble (5:19)
  11. Zimbabwe (3:34)
  12. Jamming (5:12)
  13. No Woman, No Cry (6:16)
  14. Zion Train (4:27)
  15. Exodus (6:20)
  16. Redemption Song (4:00)
  17. Could You Be Loved (4:20)
  18. We Can Make It Work (4:31)
  19. Natty Dread (4:29)
  20. Is This Love (3:37)
  21. Get Up, Stand Up (7:08)
  22. Coming in from the Cold (4:25)
  23. Lively Up Yourself (6:19)
Dit is een registratie van een uitstekend concert wat Bob Marley and the Wailers gaven in de Westfalenhalle in Dortmund op Juni 1980. Ze waren te zien in het WDR programma Rockpalast. De eerste uitgave van dit concert was dan ook in 1999 een Japanse DVD. In 2014 volgden ook CD's en in 2020 is het uitgebracht op 3LP, ook in een fraaie oranje kleur.

Het publiek is erg enthousiast en is precies goed in de mix gezet. Bob Marley en de band zijn in prima vorm, je zou bijna natuurlijk zeggen. Nummers die door hun goede uitvoering positief opvallen zijn voor mij o.a. Natural Mystic, Positive Vibration, War / No More Trouble, Jamming, Exodus, Redemption Song, Is This Love, Get Up, Stand Up & Coming In From The Cold.