Don Patterson & Booker Ervin - Hip Cake Walk (1964)

Jazz
Label: Prestige

1. Sister Ruth (5:00)
  2. Donald Duck (5:45)
  3. Rosetta (7:15)
  4. Hip Cake Walk (16:40)
  5. Under the Boardwalk (2:50)
Zomer 2018, het jaar dat je nog onbezorgd op vakantie kon gaan. Het jaar waarin ik weer naar de Verenigde Staten ging voor een bezoek aan de westkust met z'n grote steden en natuurparken, maar de oostkust mocht niet worden vergeten, zeker niet als je familie hebt in New Jersey.

Een bezoek aan Philadelphia en New York is dan altijd vaste prik. Dat jaar was ik behoorlijk in de ban van Hip Cake Walk, een album van Don Patterson en Booker Ervin.

Het nummer Sister Ruth heb ik ooit leren kennen door de verzamelaar Deelder Draait en ik moest en zou het hele album ooit in bezit hebben, en dat was inmiddels het geval.

Als je dan toch in New York bent dan moet je natuurlijk als echte toerist zijnde deze hoes even nadoen en zo geschiedde.

Het zijn natuurlijk maar kleine anekdotes (alhoewel deze vakantie misschien wel mijn mooiste ooit is geweest), maar ze zorgen ervoor dat je net even meer band hebt met een album. Hoor ik Hip Cake Walk, dan denk ik zeker even aan dat moment in New York, ook al was dat geen spontaan iets maar een vooraf gepland moment. Het maakt niet uit. Het is toch iets wat je niet meer vergeet en het geeft muziek net wat meer glans.

Ook al ben ik niet altijd fan van een hammond orgel, hier kan ik er geen genoeg van krijgen. Een album dat in mijn systeem is gaan zitten, en dat gaat zeker voor heel veel jazz-albums niet op (hoe goed ik die dan ook kan vinden).

Het verbaast me dat ik nog steeds de enige stemmer ben. Is dit dan zo beroerd of is de hekel aan het hammond orgel te groot? Geen idee. Ik geniet wel verder....