The Bronx Casket Co. - Sweet Home Transylvania (2001)

Label: Massacre

1. Jesus Doesn't Live Here Anymore (7:31)
  2. The Other Me (6:19)
  3. Sewing the Dead (6:54)
  4. BCC / Sweet Home Transylvania (5:58)
  5. Black Valentine (6:28)
  6. Killing Mary Jane (4:59)
  7. Dead... for the Moment (6:07)
  8. Blue Collar Horror (6:40)
  9. Creeperia (5:44)
avatar van Sinner
Bronx Casket Co. is, zoals reeds bij Hellectric vermeld, het zijbandje van D.D Verni (Overkill). Andere bekende namen zijn Jack Frost (gitaar - Seven Witches) en Spy (die in een vorig leven heel eventjes zanger van de Misfits was onder de naam Myke Hideous, en op Hellectric al niet meer is te horen). In tegenstelling tot de hoofdbands van betrokken muzikanten is dit inderdaad meer richting Doom en Goth.

Het merendeel van de tracks is behoorlijk lang en slepend zonder al te veel tempo-wisseling, en dit zorgt ervoor dat het soms allemaal net wat te langdradig word. Slecht is het echter zeker niet, en tracks als Black Valentine, Killing Mary Jane of Blue Collar Horror zijn zeker leuk voor zo af en toe eens te beluisteren. Bij momenten klinkt het wel lichtjes naar een band als bvb Type O Negative (op Black Valentine bvb) maar dat stoort niet echt. Ook leuk aan de band is het hele pseudo horror sfeertje en zwarte humor (dat ik ook bij de Misfits altijd grappig vond).

Al met al dus geen slechte cd, en van de drie verschenen albums tot nu toe mijn favoriet.