Steven Price - Fury (2014)

Score
Label: Varèse Sarabande

1. April, 1945 (4:15)
  2. The War Is Not Over (1:48)
  3. Fury Drives Into Camp (1:51)
  4. Refugees (2:42)
  5. Ambush (2:07)
  6. The Beetfield (7:59)
  7. Airfight (3:05)
  8. The Town Square (2:18)
  9. The Apartment (0:59)
  10. Emma (2:36)
  11. Tiger Battle (6:18)
  12. On The Lookout (3:04)
  13. This Is My Home (3:43)
  14. Machine (3:22)
  15. Crossroads (8:06)
  16. Still In This Fight (3:39)
  17. I'm Scared Too (3:46)
  18. Wardaddy (2:39)
  19. Norman (2:51)
avatar van tbouwh
Schitterende soundtrack. Steven Price kwam ik op het spoor via de door hem gecomponeerde score van Gravity. Deze score blinkt aan het einde uit in schitterende episch opzwellende muziek, ondersteund door mooie scherpe hoge vrouwenzang. Toen ik onlangs de film Fury bekeek was het wat betreft de muziek eigenlijk gedurende de gehele film raak. Met name aan het einde van de film, en bij de battle aan het begin van de film, wordt bombasme op goed gedoseerde wijze gecombineerd met mooie vrouwenstemmen en rustigere muziek en fijne pianomotiefjes.
De soundtrack van Fury weet over de gehele speelduur te boeien, en is zowel bij de film als losstaand een verademing. 4,5*

avatar van GaiusBertus
Net als de film is de soundtrack rauw, donker, bij vlagen heel emotioneel en dan ook tamelijk briljant, maar uiteindelijk geen klassieker, daarvoor zijn er te weinig uitschieters en blijft het geheel wat teveel op het "ambient" vlak zitten. Maar poeh, wat raakt een nummer als "Emma" je direct in je hart zeg!