Super Furry Animals - Phantom Power (2003)

Label: Sony

1. Hello Sunshine (3:35)
  2. Liberty Belle (2:58)
  3. Golden Retriever (2:28)
  4. Sex, War & Robots (3:49)
  5. The Piccolo Snare (6:08)
  6. Venus & Serena (3:26)
  7. Father Father, N°1 (1:54)
  8. Bleed Forever (3:39)
  9. Out of Control (2:43)
  10. Cityscape Skybaby (4:34)
  11. Father Father, N°2 (1:30)
  12. Valet Parking (4:35)
  13. The Undefeated (4:07)
  14. Slow Life (7:00)
  15. Summer Snow * (2:29)
  16. Blue Fruit * (4:41)
avatar van Spliffy McGreen
De Dvd van dit album is geweldig ! ook een Aanrader

avatar van Tribal Gathering
Lekker popalbum ; Waarschijnlijk het meest toegankelijke van de band of in ieder geval in vergelijking met Rings around the world en Love kraft.

De zanger heeft een vrij droge lage stem wat best een mooi contrast vormt met de muziek.

black/bird
Nog 11 nachten!

En dan?

black/bird
concert SFA in de melkweg (verwijder maar weer )

tondeman
Moet toch zeggen dat hij me na de eerste paar nummers niet altijd even erg kan boeien. Sommige liedjes zijn gewoon té furry.

avatar van dj maus
De plaat waarop de SFA het beste uit zichzelf halen. Niet te melig, zoals op sommige oudere platen, maar meer vaart en afwisseling dan op het soms wat lijzige Rings Around The World.

Vrijwel alle nummers zijn op zichzelf sterk en het album als geheel klopt ook helemaal.

Out Of Control is gek genoeg mijn favoriet, hoewel dat nuchter beschouwd een vrij 'standaard' nummer is. Maar dan wel heel cool en overtuigend gedaan.

Golden Retriever is een geweldige meedeiner. Verder steekt ook afsluiter Slow Life er bovenuit, en Venus & Serena is ook erg goed.

Ach, zo kan ik wel even doorgaan. Gewoon een perfect album. En dus cinq points.

avatar van Madjack71
Op zich een evenwichtig en coherent album van dit 5-tal uit welsh. Het luisterd lekker weg, wat ik helaas niet altijd kan zeggen van de lead-zanger Gruff Rhys. Op nummers als Golden retriever, Out of control laat hij zijn slome stem -die me doet denken aan een zingende Neil van The Young Ones- meer los en is het goed te hebben. Hello Sunshine is een mooie binnenkomer en daar past de stem van Gruff er wel goed bij. Maar op vrijwel alle andere nummers is net een beetje te veel laid back naar mijn smaak en mag het wel een onsje meer wat mij betreft. De muziek is goed, gevarieerd en voor je het weet ben je ruim 50 minuten verder. Andere albums ken ik niet van deze heren, maar word ik ook door dit album ook niet echt toe uitgenodigt. Trouwens wel een aardig voorstel om de duivel vrouwelijk te maken, mooie metafoor met een Golden Retriever. Vooralsnog blijf ik op 3 staan, ik weet toch niet zo goed wat ik met die Graff stem aan moet.