Everclear - World of Noise (1993)

Rock / Punk
Label: Capitol

1. Your Genius Hands (2:44)
  2. Sick and Tired (3:54)
  3. The Laughing World (2:04)
  4. Fire Maple Song (4:15)
  5. Pennsylvania Is... (2:25)
  6. Nervous and Weird (2:31)
  7. Malevolent (2:33)
  8. Sparkle (2:39)
  9. Trust Fund (1:52)
  10. Loser Makes Good (2:54)
  11. Invisible (2:54)
  12. Evergleam (2:51)
avatar van Zwart
Deze band is in Europa nooit doorgebroken, maar heeft in USA veel successen geboekt, met name met hun latere albums.

World Of Noise is een uitstekend album met duidelijke Nirvana invloeden. Helaas is de opnamekwaliteit niet al te best. De nummers Fire Maple Song en Loser Makes Good behoren tot mijn favorieten.

De eerste drie albums (WON, Sparkle And Fade en So Much For The Afterglow) krijgen van mij zeer hoge noteringen, daarna werd het steeds minder.

avatar van Sandokan-veld
Sparkle en Fade is eigenlijk de enige plaat die ik echt goed ken van ze.

Hey, Zwart, ik herinner me dat ze indertijd op Woodstock 2000 (ofzo) speelden en toen een nummer speelden dat op het laatst ging van: 'We do what we want, we do what we want...' Is dat van deze plaat, en weet je toevallig welk nummer ik bedoel?

Edit: Kwam het net toevallig tegen: 'Local God'.

Everclear, over bands gesproken die ik compleet vergeten was...

Binnenkort eens luisteren of ik het nog steeds leuk vind.

avatar van Sandokan-veld
'Sparkle and Fade' staat bij mij nog redelijk overeind, moet ik zeggen. In vergelijking met veel soortgelijke bandjes uit die tijd, althans.

avatar van Zwart

Inderdaad, van Local God, staat op geen enkele Everclear cd, wel op Romeo and Juliet

avatar van EttaJamesBrown
herman schreef:
Everclear, over bands gesproken die ik compleet vergeten was...

Binnenkort eens luisteren of ik het nog steeds leuk vind.

En?