Linkin Park - Hybrid Theory EP (1999)

Uitgebracht in eigen beheer

5. Interlude * (1:20)
  6. High Voltage (3:30)
  7. Part of Me (4:04)
Bobiej
Mijn eerste toevoeging=D nou dit is dus de eerste EP van Linkin park, de nummers sijn heel anders dan de komende albums maar nog wel heel mooi. de rap van Mike en de dj kwaliteiten van Joe Hahn zijn hier veel meer aanwezig dan de zang van Chester. de misser van deze EP is High Voltage...hoevaak ik het ook luister ik blijf het een slacht nummer vinden. Beste nummers zijn Step Up en Part Of Me
omdat high Voltage zo slecht is geef ik het 3,5*

avatar van HammerHead
Sinds wanneer is Linkin Park punk?

EDIT: aha, da's beter.

Bobiej
had ik het als punk toegevoegt? aah das dom van mij:P is ook maar mijn eerste toevoeging...

oef eindelijk heb ik deze te pakken gekregen.

thru life
ik heb hem te pakken hij is wat minder dan de cd maar zeker weten een aanrader

Elvan
Ook een mooie album en de nummer High Voltage vind ik het mooist *5 Sterren

avatar van Shinobi
Staan zeker wel wat lekkere nummers op en ook wel gevarieerd met nummers als High Voltage en Step Up die het rap gedeelte representeren en de overige nummers die het rock gedeelte representeren.
Helaas heb ik deze niet origineel.

Ik geef 'm 4 sterren.

guess who
dit EP'tje is nou net het beste LP werk, vooral carousel en part of me zijn prachtig

Het beste album van Linkin Park tot nu toe naar mijn mening want dit was tenminste nog uniek.
Hierna werd het allemaal een beetje hetzelfde.
Ik draai hem zelf nog vaak.

avatar van fabblwaps
Leuk EP'tje is dit, leuk om te horen hoe de band is begonnen. Hier rapte Mike ook nog lekker veel. Het klinkt wat minder professioneel dan de albums die later volgden, maar dat is ook het leuke hieraan. Zelf vind ik de 2 volgende albums en reanimation beter, maar deze mag er ook zeker wezen. Alle nummers zijn goed, maar Step Up springt er voor mij uit omdat Mike daar zo lekker op dreef is.

avatar van fabblwaps
High Voltage klinkt op Reanimation trouwens wel heel veel beter. Zijn flow is wat beter daar en vooral de delivery is daar heel veel beter. En Pharoahe Monche zit er daar natuurlijk bij.

Ruwe schets van wat Linkin Park uiteindelijk zou worden.

Fijne EP, laat zoveel duidelijk zijn. Maar onvoldoende om op dat moment reeds potten te breken.
Ook nu zal dit nog weinig losmaken bij diegenen die de EP voor het eerst beluisteren (althans, dat vermoed ik). 'Gedateerd' is hier immers een meer dan terechte stempel. Toch kan de hier gepresenteerde rauwe energie nog steeds aanstekelijk werken. Gelukkig werd Linkin Park nog bijgeschaafd. Jammer dat ze nooit stopten met het oppervlak gladder maken