Tha Eastsidaz - Duces 'n Trayz: The Old Fashioned Way (2001)

Label: TVT

4. Crip Hop (5:15)

met LaToiya Williams

5. I Don't Know (4:08)

met Soopafly, Suga Free en Latoiya Williams

6. Welcome 2 tha House (3:50)

met Nate Dogg en Tha Angels

7. Friends (2:56)

met Kokane

8. Gang Bang 4 Real (4:49)

met Bad Azz

9. I Pledge Alligence (3:47)

met Soopafly en Kokane

10. Now Is the Time (3:44)

11. Cool (5:12)

met Nate Dogg, Butch Cassidy en Kokane

12. Dogghouse in Your Mouth (6:43)

met Kurupt, Soopafly, RBX, Suga Free, Ruff Dogg, King Lou, Mixmaster Spade en Kokane

13. Connected (4:20)

met Mobb Deep en Kokane

14. Mac Bible Chapter 211 Verse 20-21 (1:41)

met Mac Minista

15. Break a Bitch Til I Die (4:08)
  16. Sticky Fingers (3:13)

met Kokane en Ric Rock

17. There Comes a Time (4:26)

met Daddy V

18. Late Night (2:57)

19. So Low (3:31)

met Lil' Mo en Kokane

20. Everywhere I Go (4:33)

met Kokane

Sommige producties van dit album naderen voor mij de grens van perfectie,maar ik zal wel een van de weinigen zijn die dat vind .Jammer dat ze uit elkaar zijn gevallen.

Ik heb het album nog niet geheel beluister, maar het is idd erg jammer dat deze groep uitelkaar is gevallen.
Ik hoop (stiekem) toch dat ze nog een keer een album uitbrengen al zal de kwaliteit nu wat minder zijn.

Snoop Dogg en Goldie Loc hebben volgens mij nog een album/mixtape gemaakt:Free Tray Deee,Volume 1

avatar van Jordy
Jordy (admin)
En er is natuurlijk nog het Eastsidaz debuutalbum, dit was toch de tweede?

Erg aardig overigens, allebei. Wat lang, niet overal even sterk, geen fantastische emcees, maar zeker 6 of 7 heerlijke tracks.

Ja,Snoop Dogg Presents Tha Eastsidaz,ik heb geprobeerd hem toe te voegen maar ik kon geen goede cover vinden op internet.

eazyfan
best nice cd alle trax zijn wel nice

avatar van thomzi50
Ja, dit was het tweede Eastsidaz album. 3.5* Een stuk te lang maar het kent zeker een aantal goede tracsk waardoor het de moeite wel waard is

Ill Will schreef:

nee hoor daar ben ik het best wel mee eens
tray deee en goldie loc zijn echt zoveel keer beter als snoop op dit album, tray deee is echt smooth, de manier waarop hij rapt, en goldie loc zijn stem vind ik wel cool klinken, Gd up, vooral op dat nummer cool als hij rapt:
Im cool as fuck and dont say 2 much, only talk shit 2 the homies, cuz they know whats up
jammer dat tray dee in de bak zit door snoop, hij komt volgens mij pas in 2012 vrij dacht ik.
snoop en goldie loc hadden in 2005 dacht ik nog wel plannen voor een nieuw eastsidaz album zonder tray dee maar door heb ik niets meer van gehoord. nouja ik zie wel

avatar van Jorge-E
Hadden ze geen album uitgebracht genaamd Free Tray Deee?
En waarom zeg je dat het door Snoop komt dat hij vast zit?

in een intervieuw met goldie loc had ik gelezen dat snoop hem had aangeklaagt omdat hij op beveiliging van snoop zou hebben geschoten (omdat hij te weinig betaald kreeg ofzo).
en het klopt inderdaad dat ze een mixtape hebben gemaakt met de naam free tray deee maar deze is volgens mij nooit uigekomen

avatar van royals
Ik heb deze laatst nog voor 4 euro gekocht op amazon. Een erg goede plaat ja. Maar inderdaad te lang, sommige nummers zijn wat zwakjes maar ze hebben ieder wel wat. Ik vindt Friends, Gang bang For REAL & Everywhere I Goes het beste.

X-man
Jorge-E schreef:
Hadden ze geen album uitgebracht genaamd Free Tray Deee?
En waarom zeg je dat het door Snoop komt dat hij vast zit?

Dat is ook onzin wat hij zegt.

On February 2, 2005, Tray Deee was sentenced to 12 years in prison for attempted murder, stemming from a 2003 incident in which he fired at rival gang members. He is currently imprisoned at Salinas Valley State Prison, a new facility located in Soledad, California.

Bron

avatar van TheLegacy
Mag ik vragen waarom dat stukje wat Jorge-E zegt onzin zou zijn? Dat kan ik uit jouw bron niet halen hoor? Free Tray Deee wordt gewoon mee bedoelt dat ze willen dat ie vrij komt, niet dat ie al vrij is.

avatar van makaveli2
Ik dacht inderdaad in een interview eens gelezen te hebben dat Tray Dee 40.000 dollar heeft gevangen voor een album dat bijna één miljoen keer over de toonbank is gegaan. Dat vond meneer toch blijkbaar iets te karig, met name door dat de rest van het geld naar Snoop en het label ging. Tja, zit wat in...

Wel een leuk album trouwens, evenals z'n voorganger, die ik geloof ik nog ietsje beter vind.