Wederganger - Halfvergaan Ontwaakt (2015)

Label: Ván

1. Dwaallichtbezwering (5:32)
  2. Gelderse Drek (3:54)
  3. Dodendans (7:49)
  4. Wera-Wulfa (5:26)
  5. Vlammenvonnis (6:56)
  6. Schimmenspel (3:48)
  7. Walmend Graf (4:16)
  8. Zwarte Gedachten (5:49)
avatar van Lau1986
Een prima album van deze Nederlandse black metal band. Vooral de afwisseling met de cleane vocalen vind ik erg goed. Het album heeft ook een prima sfeer over zich heen.

avatar van Lau1986
Ik verhoog hem een halfje, dit is toch wel echt een heerlijk album van Nederlandse bodem.

avatar van Edwynn
Eerlijkgezegd een beetje een late ontdekking maar ik vind dit wel een hele amusante langspeler. Er wordt stevig geput uit de zwartmetalen geschiedenis van de 90s. Waarbij ik nog het meest moet denken aan Isengard. Vooral een gedragen track als Dodendans draagt daar aan bij. Al is dit combo wel wat muzikaler dan het beruchte project van Fenriz. We horen muzikaal vernuft, en vinden veel afwisseling en evenzoveel sfeer. Wat wil een zwartgeblakerde ziel nog meer?