Marina and the Diamonds - Froot (2015)

Label: Atlantic

1. Happy (4:03)
  2. Froot (5:31)
  3. I'm a Ruin (4:32)
  4. Blue (4:14)
  5. Forget (4:09)
  6. Gold (4:14)
  7. Can't Pin Me Down (3:25)
  8. Solitaire (4:37)
  9. Better Than That (4:36)
  10. Weeds (4:07)
  11. Savages (4:16)
  12. Immortal (5:21)
avatar van Pinsnider
aha! Alvast iets om naar uit te kijken! Wordt hij weer net zo goed als het debuut, of wordt hij zo wisselvallig als de tweede?

de 1e single Froot vind ik nu al stukken beter dan het overgeproduceerde 2e album.

avatar van Ramonr
De derde Marina and the Diamonds; toegankelijke, opzweppende meeblêrers voor in de auto! (terwijl sommige nummers best heel goed in elkaar zitten). Ik ben benieuwd!

avatar van Emile93
Ik ga jullie ff tegenspreken: hopelijk wordt het weer zo'n lekker overgeproduceerd, commercieel album als de vorige

Froot (single) klinkt na een eerste paar luisterbeurten lekker!

avatar van Emile93
Froot is een prima nummer.
Happy is rustig en bijna melancholisch. Het is niet bepaald een opzwepend nummer maar is best mooi.
Immortal is ook een rustiger nummer.

Het valt me op dat de nummers lang duren en dat het me niet zo goed weet te boeien. Hopelijk is de rest meer lekker mee te bleren zoals de nummers op Electra Heart!

avatar van Arrie
Ik vind Immortal echt prachtig. Froot en Immortal zijn eigenlijk mijn kennismaking met Marina en haar diamantjes, maar Immortal is ook meteen een goede kennismaking, wauw! Wat een prachtnummer.

Immortal! Wow

avatar van Jeroen65
Het album is vandaag in z'n geheel gelekt. Best zielig voor Marina aangezien de release datum 3 April pas is. Zullen ze die release naar voren schuiven nu?

Voor mij wel een erg teleurstellend album. Ik ga hem later nogmaals luisteren,.

Een beetje meer van hetzelfde maar daar is op zich niks mis mee. Zo'n indruk als ten tijde van het debuut maakt ze niet meer, maar Froot is gewoon en verzameling fijne nummers die ze aan haar discografie kan toevoegen met een paar fijne uitschieters naar boven en wat niemandalletjes.

avatar van AstroStart
Jammer, jammer. Het debuutalbum was fantastisch, met toppertjes als Hollywood, Hermit The Frog, Shampain, I Am Not A Robot, Are You Satisfied, Girls. Liedjes die ik na vijf jaar direct weer kan meezingen.

Dit album (en het vorige) laat geen indruk achter. Waarschijnlijk komt het door de liedjes, die voortkabbelen, terwijl Marina ergens op de achtergrond zingt. Hoe kan iemand zo haar eigen glazen ingooien. Zoveel talent, maar het komt er niet uit. Ik kan wel janken.

avatar van Pinsnider
Zelden een bericht gezien dat zo overeenkomt met mijn eigen emoties. Ik jank een potje mee....

avatar van Arno
Overdrijven is ook een kunst zeg

tip_of.yourstar
Opnieuw een mooi album van Marina, maar op het eerste gehoor minder catchy dan haar vorige cd's. De nummers hebben deze keer wat meer tijd nodig voordat ze echt gaan beklijven. Maar na enkele luisterbeurten ontpopt zich dan toch een sterk album dat niet moet onderdoen voor de voorgangers. Froot, I'm a Ruin en Savages vind ik de beste nummers. Ook het vermelden waard: voor het eerst schreef Marina alle nummers in haar eentje.

Immortal en Happy zijn toch geweldige popnummers vol gevoel. Op basis daarvan snap ik dat gejank langs geen kanten.

avatar van NewYorkCityLight
Ik was juist geen fan van Marina ten tijde van haar eerste album (m.u.v. het leuke 'Oh No!') maar 'Froot' en 'Forget' vind ik wel erg lekker klinken. Van het tweede album ken ik volgens mij niks.

Misschien dat ik dit album binnenkort eens op ga zetten. Ben toch wel enigszins nieuwsgierig.

avatar van Style.Girl
Eigenlijk pas sinds kort haar als artiest ontdekt en ik vind haar muziek geweldig. Ik vind niet alle nummers heel erg goed, maar de meeste spreken mij wel aan.

Haar eerste album heb ik even links laten liggen omdat het totaal niet lekker klonk, maar misschien dat ik het in de toekomst een keer beter ga beluisteren. Haar tweede album is geweldig, maar ik vind dit album toch net iets beter. Al vind ik het vreemd dat ze nummers als Happy en Froot als singles neemt, die naar mijn idee de mindere nummers van het album zijn. Maar misschien dat ik die nummers ook nog beter ga vinden.

De nummers: Forget, Solitaire, Better Than That, Weeds, Savages en Immortal zijn stuk voor stuk mijn favoriete nummers op dit moment!

avatar van thetinderstick
Leuk plaatje. Qua niveau vergelijkbaar met Electra Heart (het debuut ken ik niet heel goed). 'Froot' is iets minder uitbundig dan die plaat, maar nog steeds erg toegankelijk. 'Froot' en 'I'm a Ruin', 'Happy' en 'Better than That' vind ik nu de beste nummers. 1e helft van de plaat is overigens de beste.

Ozric Spacefolk
Weer zo'n pop-plaat waar ik absoluut niet warm van wordt. De songs zijn nergens spannend en veel te veilig, er zijn zelfs fade-outs. Dat hoef toch allang niet meer?

Daarbij staat haar stem me erg tegen. Nee, Marina en ik zullen geen verkering krijgen.