Brian Eno - Neroli (1993)

Electronic
Label: Gyroscope

1. Neroli (57:55)
ambient... goed maar niet zo goed als Thursday afternoon! 3.5 sterren

avatar van John Doe
Extreem fraai minimaal werk met veel subtiliteit. Zet enkele sfeervolle noten neer met een serieuze zweem. Voor op de achtergrond, maar ook met intense aandacht kan het beleeft worden. Muziek om lekker bij te weg te denken of zwijmelen...

avatar van knots
Nee, dit gaat te ver. Teveel van hetzelfde te weinig afwisseling in tonen waardoor het gewoon saai word.
Misschien als achtergrond muziek geslaagd, maar dan moet de voorgrond ook wel gezellig zijn.

Voor 20 á 25 minuten is dit heerlijk, maar daarna word het echt te lang om af te luisteren. Doe mij maar een half uur Discreet Music.

avatar van John Doe
Voor mij toch ook echt achtergrond muziek, al kan ik er wel even op een willekeurig punt met aandacht naar luisteren wanneer ik dat wil en merken dat het fijn voor me is. Conceptueel en in de praktijk sterke plaat wat mij betreft nog steeds. Naar mijn beleving zit er geen herhaling in, ondanks de minimale middelen. Iets in mij voelt dit vloeiende/veranderende karakter en weerhouft mij ervan het uit te zetten. Geen grootse favoriet van me die ik erg vaak luister, maar wel één waar ik bij terug kan komen en die aangename bijzonderheid heeft voor me.