Alexandre Desplat - The Imitation Game (2014)

Frankrijk
Score
Label: Sony

1. The Imitation Game (2:37)
  2. Enigma (2:50)
  3. Alan (2:57)
  4. U-Boats (2:12)
  5. Carrots and Peas (2:19)
  6. Mission (1:36)
  7. Crosswords (2:52)
  8. Night Research (1:39)
  9. Joan (1:45)
  10. Alone with Numbers (2:58)
  11. The Machine Christopher (1:57)
  12. Running (3:01)
  13. The Headmaster (2:27)
  14. Decrypting (2:01)
  15. A Different Equation (2:54)
  16. Becoming a Spy (4:08)
  17. The Apple (2:20)
  18. Farewell to Christopher (2:41)
  19. End of War (2:07)
  20. Because of You (1:36)
  21. Alan Turing's Legacy (1:56)
avatar van JohnWilliams
Desplat stelt opnieuw niet teleur, maar komt juist met wéér een originele score die ik kan blijven luisteren. Het jaar 2014 was voor hem ontzettend druk, daarom vind ik het des te knap dat hij opnieuw zo'n score weet te componeren. The Imitation Game (track 1) is wat mij betreft wel gelijk het mooiste, dat niveau wordt de hele score niet meer bereikt (wat jammer is). Het is een herkenbaar theme wat ik vaak opzet, reden genoeg om deze film ook eens te gaan zien... Desplat did it again! Misschien wel een Oscar nominatie?

avatar van Metalhead99
Gisteravond de film gezien en wat een prachtige soundtrack is dit zeg! Binnenkort nog maar eens beluisteren zonder de beelden erbij.

avatar van Metalhead99
Desplat brengt met deze soundtrack één van de meest memorabele die ik het laatste jaar gehoord heb. De main theme is het meest memorabel en vormt ook de rode draad, want het keert in "Running" en "Alan Turing's Legacy" nog terug. Daarnaast word er aan het einde van "The Apple" ook nog een knipoog aan gegeven. Verder bevat deze soundtrack een aantal prachtige pianostukken, zoals die in "End of War".
Een erg fijne soundtrack die mij nog lang zal bijblijven.

avatar van John Barry
Goede score van Desplat. Deze soundtrack is erg rustgevend. Het hoofdthema wat geïntroduceerd wordt in de eerste track is er een die zo mooi is vanwege de rust en eenvoud. Mooie rol in deze soundtrack voor de piano en de strijkers. Een aanrader deze soundtrack om eens te luisteren.