George Benson & Earl Klugh - Collaboration (1987)

1 stem

Label: Warner Bros.

1. Mt. Airy Road (7:45)
  2. Mimosa (6:51)
  3. Brazilian Stomp (5:35)
  4. Dreamin' (5:48)
  5. Since You've Gone (5:44)
  6. Collaboration (6:14)
  7. Jamaica (5:37)
  8. Lovetheme from Romeo and Julliet (5:46)
avatar van Broem
Typisch instrumentaal George Benson album. Met zijn gitaarspel is helemaal niks mis. Zijn protégé Earl Klugh speelt akoestisch z'n deuntje mee. Daar is dan ook alles mee gezegd. Je zou vuurwerk verwachten tussen beide giganten. Dat blijft uit, blijft over een relaxed jazz fusion album met puik gitaarspel dat zo bekend was in de 80's. Marcus Miller zijn spel en wijze van productie is eveneens goed hoorbaar. Ik was er verzot op in de 80's en begin 90's. Nu wat minder al is de klasse nog steeds herkenbaar en daardoor goed verteerbaar. De magie is echter gone.