The Grouch x Eligh x CunninLynguists - The Winterfire EP (2014)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Ignite [Intro] (0:31)
  2. Fire in Her Eyes (3:28)
  3. Only the Past (4:36)
  4. 100 Years (3:37)
  5. Gas Station Attendant (4:25)
  6. Too Many Winters (3:43)
  7. Extinguish [Outro] (0:56)
Rene1979
Weet niet even zo wie die 3.5 geeft, maar ik vind het wel meer waard dan dat. Lekker winters EPtje!

avatar van P.O.W.
Dikke kans op meer hoor, maar na 2 luisterbeurten eerst maar een 7.5 afgerond naar beneden.

avatar van Oepsje
Op het eerste gehoor erg lekkere producties en gewoon een lekker EP-tje! Ik moet wel zeggen dat ik Natti en Deacon met kop en schouders boven Eligh en The Grouch uit vind komen, met name in hun teksten.

Twijfel tussen een 3.5 / 4, maar vanwege de mooie verrassing het voordeel van de twijfel!

avatar van Silky & Smooth
Zowel de combo als de release is een leuke verrassing. Aardige EP met fijne muziek, maar verder niet echt origineel of interessant. Qua raps is de afwisseling tussen Deacon, Natti, Eligh en The Grouch wel leuk, maar productioneel vind ik het (wederom) slapjes.

avatar van Harderwiek
Hier kan ik erg van genieten, staat hier de hele avond al op. Vooral producties zijn erg sterk en zetten een heerlijke sfeertje neer. Ook de rappers weten goed te vermaken, alleen The Grouch heb ik nooit interessant gevonden en weet mij ook hier weer niet te overtuigen. Gelukkig doet de rest het geweldig !

avatar van thgryda
Ik kreeg gisteren een mailtje over deze EP, zeer interessant project imo!

Edit: lekker EP'tje dit. Kno die hier toch weer sterk produceert. Typische Knostijl beats maar wel lekker gelaagd en harmonieus. De producties passen binnen het winterse concept en het is altijd fijn om Deacon en Eligh over dit soort beats te horen spitten. Ook ik ben geen fan van The Grouch maar ik vind zijn stemgeluid wel goed passen bij dat van Deacon en Eligh. Lekker contrast tussen de drie en op zich toch allemaal geschikt voor deze producties.

avatar van -marco-
Ik heb the grouch juist altijd wel gewaardeerd en ook hier is hij weer genieten. Combi crouch en eligh is top en dan ook nog CL. Dikke 3.5 * voor dit projectje!

avatar van music4life
Deze is heel lekker. Laat je niet misleiden dat het 'maar' een ep'tje is, want er staan hoogwaardige songs op met goede teksten, producties, samples.. Gewoon de reden waarom CL zo tof is

avatar van equalsthree
Wat een heerlijke plaat zeg. Na al die jaren nog steeds dit niveau, indrukwekkend.