If I Stay (2014)

13. Willamette Stone - Today
  14. Willamette Stone - Heart Like Yours
  15. Tom Odell - Heal [ If I Stay Version ]
avatar van tbouwh
Degelijk album. In de film is de mannelijke hoofdrolspeler leadzanger van een bandje. Dit bandje neemt de helft van de songs op de soundtrack op zijn rekening.
De rocksongs vind ik degelijk, niets meer, niets minder, maar de akoestische nummers ( Today, Heart like Yours, Never Wanted to Go) zijn erg mooi, en die eerste twee zorgen voor twee fijne vocale scenes in de film. De vioolstukken van de vrouwelijke hoofdrolspeelster zijn ook bijgevoegd, waaronder zich het bekende 5 Secrets van Beethoven bevindt.
De cd wordt aangevuld met mooie tracks van Beck, Odessa, Tanlines, Ben Howard en Tom Odell.
Helaas staan er ook nog een paar mindere nummers op, en een echte chemie ontbreekt. Het is toch een redelijk bijeengeraapte soundtrack.
Desondanks luistert dit redelijk weg, en is het dus goed voor een voldoende. 3*