A Place to Bury Strangers - Transfixiation (2015)

Label: Dead Oceans

1. Supermaster (3:22)
  2. Straight (3:23)
  3. Love High (1:55)
  4. What We Don't See (2:26)
  5. Deeper (6:08)
  6. Lower Zone (2:31)
  7. We've Come So Far (5:08)
  8. Now It's Over (4:10)
  9. I'm So Clean (2:41)
  10. Fill the Void (4:21)
  11. I Will Die (3:15)

A Place To Bury Strangers Premiere "We've Come So Far" | The FADER - thefader.com en ook We´ve Come So Far. Steekt wat mij betreft qua climax I lived My Life.... bijna naar de kroon. Herrie!

Maar eh, met die bak galm erover en de ruimtelijkheid in de productie klinkt dit haast nog meer hoe ze live klinken? Vind het tof in ieder geval, terwijl ik van de eerste single nog niet zo kapot was. Benieuwd hier naar.

avatar van Cygnus
A Place To Bury Strangers kwam er in 2007 in met een loeiharde debuutplaat en daarna leek de noise met elke nieuwe plaat een stukje af te zwakken. Exploding Head was al ietsje minder hard en op Worship hoorden we een band die het liedje nog wat meer zocht dan de herrie. Wie hoopt dat APTBS die lijn doortrekt, komt bedrogen uit. Want deze nieuwe steekt het debuut qua hardheid naar de kroon. Dat gevoel bekruipt je al snel als je deze plaat oplegt, maar pas bij de afsluiter I Will Die gaan de registers pas echt vol open.

2015 moet met iets heel goeds komen om dit uit de jaarlijst te houden.

avatar van itchy
Hihi, deze plaat is weer één groot reclamefestijn voor Death By Audio

avatar van Rudi S
Weer een lekker album, 2015 is toch goed begonnen hoor.

Jep, dit klinkt inderdaad rauwer dan Worship. Misschien niet zo lomp geproduceerd als hun eerste 2 albums, maar dat vind ik wel een voordeel, niet alles zo in het rood, al staat dit nog steeds vrij rood, alleen minder. Echter, wat ik al dacht, dit album komt denk ik wel het meest in de buurt van hun live geluid, terwijl andere albums wat dat betreft wat onnatuurlijk klonken. Een nadeel is wel, dat vond ik ook bij sommige live-shows al, dat de zang wat meer naar voren staat en het is gewoon geen goede zanger.

Qua beoordeling weet ik het nog niet. Dit klinkt wel heel goed, maar een klassieker staat er misschien niet op. Hoewel, Deeper komt aardig in de buurt.

front242
a place bury strangers 4 keer live gezien, blijft live zeer straf, sympathieke kerel liep ooit verloren in de ab, heb er een t- shirt aan over gehouden.

avatar van starsailor
Het spijt me maar er is werkelijk waar niet doorheen te komen.
Ben geen groot fan maar vind toch wel genoeg nummers goed of best te pruimen om ze te blijven volgen. Ik heb dit album nu vele malen geprobeerd en betrap mijzelf erop iedere keer weer snel te skippen naar het volgende nummer. En binnen 5 minuten ben ik er dan weer klaar mee en zit ik er emotioneel volledig doorheen en klaar om naar een gesticht gebracht te worden.

avatar van DjFrankie
starsailor schreef:
Het spijt me maar er is werkelijk waar niet doorheen te komen.

avatar van frolunda
Opnieuw,ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht,een sterke plaat van A Place to bury strangers al moet ik er jammer genoeg aan toevoegen dat ik het hun minste tot nu toe vind.Veel songs zijn maar half uitgewerkt en hebben te vaak een niet al te sterke melodielijn.Dat hoeft niet altijd een probleem te zijn maar op Transfixion vind ik het eerlijk gezegd net iets te veel van het goede.Wel een betere productie dan in het verleden en de tweede ,duidelijk betere helft van het album tilt het geheel net naar vier sterren.Uitschieters (voorlopig) We've come so far en I'm so clean.

avatar van evil23
Het titelloze debuut van Static Daydream dat ook dit jaar verscheen is een veel interessantere plaat dan deze laatste van A Place To Bury Strangers. Check it out!

avatar van WesleyX16
Weer een heel fijn album. Het is niet alleen pokken herrie. Af en toe doen ze het wat rustiger aan. Maar het eindigt met een en al noise. Heerlijke sound die Psychocandy met Closer (JD) glansrijk met elkaar versmelten.

avatar van WesleyX16
Voor degene die gek deze sound sound is. Misschien is dit een aanrader: Ceremony (II) - Distance.

avatar van frolunda
evil23 schreef:

Heb ik gedaan en dat viel inderdaad niet tegen.Kom er wel achter dat ie nog niet op musicmeter staat.