Herbert Grönemeyer - Dauernd Jetzt (2014)

Duitsland
Label: Grönland

1. Morgen (4:03)
  2. Wunderbare Leere (3:45)
  3. Uniform (3:33)
  4. Fang Mich An (4:03)
  5. Roter Mond (3:59)
  6. Der Löw (3:39)
  7. Unter Tage (3:36)
  8. Verloren (3:29)
  9. Unser Land (4:06)
  10. Ich Liebe Mich Durch (4:01)
  11. Einverstanden (3:13)
  12. Feuerlicht (3:47)
  13. Pilot * (3:13)
  14. Neuer Tag [Live] * (3:37)
  15. Annäherung * (3:16)
  16. Fang Mich An [Hoopieshnoopie Remix] * (4:49)
avatar van dynamo d
Dauernd Jetzt valt wat tegen op het eerste gehoor vergeleken bij de vorige albums Schiffsverkehr, 12 en Mensch. Ik kan nog geen echte hoogtepunten er uit halen maar misschien moet ik nog wat vaker naar dit album luisteren.

avatar van rkdev
Herbert Grönemeyer blijft maar doorgaan met het afleveren van klasse albums. Vanaf 1993 ("Chaos") heeft hij geen album meer afgeleverd dat bij mij minder scoort dan 4*. Erg knap.

Ook deze staat weer vol met dan weer aanstekelijke en dan weer melancholische melodieën en vooral scherpe teksten. Eén van de lekkerste nummers gaat over iets dat wij Nederlanders maar weer snel willen vergeten, het door Duitsland gewonnen WK2014: "Der Löw" is namelijk een lofzang richting Joachim Löw. Een ander sterk nummer gaat ook over zijn land van herkomst "Unser Land".

avatar van Cor
Cor
De Duitse Springsteen kan er nog altijd wat van. Gevarieerde en ook wel geïnspireerde popplaat, waarbij het er op lijkt dat Grönemeyer de melodieën nog steeds makkelijk uit z'n mouw schudt.