Sabled Sun - Signals IV (2014)

geen stemmen

Zweden
Electronic
Label: Cryo Chamber

1. Signals IV (58:53)
Zephyr
Sabled Sun is de naam van een project van Simon Heath. Sommigen zullen deze naam wel herkennen van de man die albums uitbrengt onder de naam Atrium Carceri. De albums van AC zijn uit de categorie : Dark Ambient.

De albums die Simon maakt onder de naam Sabled Sun echter vormen een serie van Space Ambient werken. Hiermee vaart Simon toch duidelijk een wat andere koers.

Wel is het zo dat het nog steeds een bepaalde, donkere, bijna lugubere geluidservaring betreft.

Dit deel IV uit de reeks Signals bijvoorbeeld is één lange Spacedrone van bijna een uur, met allerlei apocalyptische en donkere geluiden er door heen verweven. Ergens op het net omschreven als de ervaringen die iemand opdeed tijdens een reis over de verlaten planeet Aarde...
Velen zullen dit waarschijnlijk een ééntonige geluidsbrij vinden. Maar als je goed luistert, zit er n.m.m. genoeg variatie in om er de volle lengte met je gedachten bij te kunnen blijven.

Dit soort muziek moet je wel voor open staan, want anders werkt het niet.
En wat mij betreft werkt het dus wel, want ik kan hier toch heel geboeid naar luisteren.
Een zware, maar intense, en fascinerende (luister)ervaring; dit 4e deel uit de Singals-reeks.