Marduk - Frontschwein (2015)

Zweden
Label: Century Media

1. Frontschwein (3:13)
  2. The Blond Beast (4:26)
  3. Afrika (4:00)
  4. Wartheland (4:17)
  5. Rope of Regret (3:52)
  6. Between the Wolf-Packs (4:28)
  7. Nebelwerfer (6:17)
  8. Falaise: Cauldron of Blood (4:58)
  9. Doomsday Elite (8:11)
  10. 503 (5:12)
  11. Thousand-Fold Death (3:45)
  12. Warschau III: Necropolis * (2:59)
avatar van AOVV
Ha, een nieuwe Marduk! Zal het alweer een verplichte aanschaf worden? Als het niveau van 'Serpent Sermon' wordt gehaald, volgens mij wel. Wat is dat een fantastische plaat!

avatar van Kos
Kos
Yay!

avatar van Metalhead99
"Frontschwein" kent een behoorlijk goede Black Metal. Dat kan ik niet altijd waarderen met dit genre, maar Marduk zorgt ervoor dat ze nog altijd goed blijven klinken. Zowel vocaal als instrumentaal is dit een lekker krachtig Black Metal album geworden. Men weet perfect de middenmoot te vinden tussen toegankelijke melodieusheid en rammende, beukende Black Metal blastbeats. De vocalen komen soms lekker venijnig uit de verf, zoals in het sterke "Afrika".
Niets vernieuwends, maar gewoon zeer sterk uitgevoerde Black Metal.

avatar van AOVV
'Rope of Regret' heb ik al eens kunnen beluisteren, en dat is me toch weer een bak herrie van hier tot gunder! Klinkt goed, ik heb er zin in.

avatar van CWTAB
Uitstekende plaat, maar overtreft voorganger Serpent Sermon (nog?) niet...

avatar van Edwynn
Wat mij betreft wel. Potverdorie, eerste luisterbeurten komen hard.

avatar van CWTAB
Vooruit dan maar, even goed (maar Serpent Sermon krijgt nog iets meer voor bonusnummer: Coram Satanae )

avatar van Edwynn
Ja, bonusnummers horen er niet bij natuurlijk. Bovendien heerst Nebelwerfer er heel veel uit.

Edwynn schreef:
Wat mij betreft wel. Potverdorie, eerste luisterbeurten komen hard.

Drommels Edwynn, ik moet mijn mening toch ook beginnen bijstellen! Deze plaat wordt beter en beter. Deze gaat ook gewoon weer richting de 4,5 sterren, denk ik..

avatar van Edwynn
Voorlopig is Frontschwein niet uit mijn speler te trappen. Het begint wat gewoontjes met het titelnummer maar daarna wordt het alleen maar beter. Vlijmscherp en bij vlagen ronduit episch. En nebelwerfer gvd.

avatar van Kos
Kos
Vind de titelsong eigenlijk tamelijk suf..

avatar van Eddie
Ik begin het langzamerhand een van de betere Marduk platen te vinden.

avatar van CWTAB
Vooruit dan maar de deluxe aangeschaft en wat is dit terug mooi verpakt... over de muziek valt niet veel te zeggen... ondergaan met een glimlach en na het uitzinnig meespringen bij einde van de plaat repeat inrammen:D

avatar van JSPR_G
Thousand-Fold Death is echt een indrukwekkend einde van deze plaat! Genieten.

avatar van Dr.Pat
toch één van de beste releases van dit jaar. Hopelijk straks niet ondergesneeuwd in de jaarlijsten door de grote releases van de afgelopen maanden.
Een brok geweld, smullen.

avatar van The_CrY
Ik word helemaal ontspannen van deze plaat. Hoe kan een album zo ontieglijk druk zijn en toch zo rustgevend?

Cured
Hoe is de zang ? Clean of brutal?

edit : 'laat maar 10 seconden beluisterd.........gaat nergens meer over, bak herrie en ik ben wel wat gewend ; voor de liefhebbers hiervan dus

avatar van DargorDT
Ja, Marduk klinkt als twintig zandauto's die in plaats van zand voor de verandering met miljoenen stenen gevuld zijn. En die miljoenen stenen laten ze alle twintig tegelijkertijd vallen. Het geluid wordt opgenomen, versterkt, en rechtstreeks in je oren gepompt. Kwestie van overgeven en ervan genieten. Of niet. Dan ren je hard weg, gaat de cd in de afvalbak of gooi je de mp3's direct weer weg. Maar dan is Marduk gewoon je smaak niet. Je trommelvliezen hebben wat training nodig.

Ik kan wel wat hebben. Al ken ik slechts drie albums van ze. Maar ik ben zelden in de stemming voor deze muziek.

avatar van crosskip
The Blond Beast wordt toch wel voortgedreven door een prachtig van een discobeat, die drummer kan zo bij Patrick Hernandez aan de slag.

avatar van Lau1986
Eigenlijk heb ik Marduk altijd links laten liggen, maar nu toch maar is een goede kans gegeven. Damn wat is dit toch eigenlijk een goede plaat. Het knalt er in het begin behoorlijk op los. Alleen laat Marduk later op de plaat horen meer te kunnen dan alleen maar rammen. Het doet hier en daar best episch aan (op het slagveld). Goede plaat en ik ga Marduk verder ontdekken.

Vind in principe de oudere platen van Marduk beter vooral het klassieke Dark Endless !