Kitaro - Ki (1981)

Japan
Electronic
Label: Polydor

1. Revelation (7:01)
  2. Stream of Being (4:12)
  3. Kaleidoscope (6:21)
  4. Oasis (5:28)
  5. Sun (5:01)
  6. Endless Water (3:45)
  7. Tree (3:49)
  8. Cloud in the Sky (8:30)
thejazzscène
Knappe plaat van Kitaro. Synthesizermuziek blijft toch sfeermuziek vind ik. Niet dat dat slecht is. Het kan erg rustgevend en mooi zijn zoals hier bij Oasis en Cloud in the sky.
Goed album.

avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
Een mooi Kitaro-album, uit de periode waarin Kitaro erg veel muziek schreef voor Silk Road.
Het album klinkt niet verrassend of uniek, aangezien Kitaro gewoon veel albums uitbracht in zijn beginperiode die veel op elkaar lijken, maar aangenaam is het wederom zeker.
Echte uitschieters staan er niet echt op, dit keer, en vooral bij dit album vind ik gewoon dat ie pas echt goed wordt, op het moment dat je 'm in één keer afluisterd.
Dat geldt natuurlijk voor bijna al zijn albums, maar op één of andere manier in het bijzonder voor dit album.
Overigens komt het titelnummer van Oasis ook nog even voorbij en volgens mij stond Endless Water onder een andere naam ook al op Oasis. Je kan je afvragen waarom Kitaro dit gedaan heeft, maar goed, de muziek is gewoon erg mooi, wat trouwens ook voor de albumhoes geldt, één van de mooiere van Kitaro, i.m.o.

yorgos.dalman
Aardig, meer dan aardig album.

Toch heeft het een air van een 'tussendoortje', zeker ook gezien de twee door CorvisChristi hierboven aangehaalde tracks die oorspronkelijk van het Oasis-album afkomstig waren (en m.i. daar ook beter tot hun recht kwamen.)

Ik heb met deze aanschaf nu zo'n beetje alle reguliere studioalbums van Kitaro's debuut Ten Kai ('78) tot en met Towards the west uit '86 - voor mij absoluut de vruchtbaarste periode van K.

Hier komen we de laatste dagen van het jaar wel mee door....

yorgos.dalman
Hoe vaker ik dit luister, hoe meer het een volwaardig album wordt, net als alle andere in de periode '78-'86. Gewoon goed, Kitaro op zijn best. Ik ga hiervoor...