Tourist LeMC - Bilan (2014)

Belgiƫ
Label: Top Notch

1. Bilan (3:42)
  2. Huwelijk van de Toekomst (3:06)
  3. Verhalen van de Wijk (4:36)
  4. Bilan [Instrumental] (3:42)
avatar van Yestsida
Gisteren te horen gekregen van een goede vriend van mij dat Tourist nieuwe muziek heeft uitgebracht dit jaar. Kom ik er achter dat het zelfs 2 EP's zijn!

Hier moet ik dringend achteraan. Tourist (LeMC) is met grote voorsprong m'n favoriete Vlaamse rapper.

avatar van Yestsida
Het debuutprojectje van Tourist op TopNotch (re-release van Antwerps Testament niet meegerekend).

Deze EP heeft een meer kleinkunst-sound in plaats van Hip Hop. Vooral op de single Bilan en het nummer Huwelijk van de Toekomst is dit te horen. Storen doet het niet, kleinkunst kan ik op z'n tijd wel appreciëren. Bart Peeters maakt heerlijke muziek!

Verhalen van de Wijk kiest voor een traditioneler Hip Hop geluid. Dat is dan ook meteen mijn favoriete nummer van de Bilan EP.

De instrumentale versie van Bilan is wat mij betreft overbodig.

Dit schommelt tussen 3* en 3,5* maar krijgt toch het voordeel van de twijfel.