Brothers of the Sonic Cloth - Brothers of the Sonic Cloth (2015)

Label: Neurot

5. I Am
  6. The Immutable Path
  7. Outro
avatar van everflow
Na twee luisterbeurten zwaar onder de indruk. Tad is back

avatar van AOVV
Goed album, dat zeker z'n momenten heeft, maar de sfeer weet me niet de hele rit vast te houden. Zware muziek is het zeer zeker, maar doordat het nooit écht intens wordt, vind ik het tempo vaak wat langzaam. Als ik echt wordt meegezogen door een logge gigant, wil ik er ook door worden ondergedompeld, en dat ontbreekt hier wel. Wat Brothers of the Sonic Cloth wel goed doen, is een eng, moeilijk te duiden element in hun composities steken. Zo'n beetje de soundtrack die bij 'Frankenstein' van Mary Shelley wel zou passen.

Desalniettemin zeker geslaagd, en de speelduur redt het plaatje hier ook wel; een uur zou van het goede teveel geweest zijn. Ook die outro op piano weet me te bekoren, en roept dat eerder aangehaalde 'Frankenstein'-sfeertje ook weer op. Dus valt mijn uiteindelijke score toch behoorlijk positief uit.

3,5 sterren