Napalm Death - Apex Predator - Easy Meat (2015)

Label: Century Media

1. Apex Predator - Easy Meat (3:46)
  2. Smash a Single Digit (1:26)
  3. Metaphorically Screw You (2:05)
  4. How the Years Condemn (2:43)
  5. Stubborn Stains (3:03)
  6. Timeless Flogging (2:26)
  7. Dear Slum Landlord… (2:00)
  8. Cesspits (3:33)
  9. Bloodless Coup (2:32)
  10. Beyond the Pale (3:04)
  11. Stunt Your Growth (2:06)
  12. Hierarchies (3:14)
  13. One-Eyed (2:49)
  14. Adversarial / Copulating Snakes (5:17)
Na het onheilspellende intro is het gewoon vijfendertig minuten lang zo goed als non-stop beuken.
Dear Slum Landlord... lieten zij vorig jaar op Roadburn al eens horen in hun speciaal voor dit festival in elkaar gedraaide set en is dan ook een langzamer nummer.

De LP gaat er wel komen hier, eerst nog wat luisterbeurtjes.
Maar Napalm Death is gewoon zo'n band die hun ambacht tot in de puntjes beheerst. Het is gewoon bizar!

avatar van Don Cappuccino
Lees mijn recensie van Apex Predator - Easy Meat op Zware Metalen.

Napalm Death bestaat al 34 jaar, daar mag even stil bij worden gestaan. Gestart als grindcorepioniers in de jaren tachtig om daarna de overstap naar deathmetal te maken en de jaren negentig een tikje melodieuzer door te brengen. In het nieuwe millennium vond Napalm Death na talloze line-upwisselingen en het vertrek van Jesse Pintado eindelijk een vaste bezetting die alweer sinds The Code Is Red... Long Live the Code onveranderd is gebleven. Apex Predator - Easy Meat is album nummer zestien voor de Britten...

avatar van ASman
Beste Napalm Death album ooit? Een gevaarlijke uitspraak, zeker naar diegenen toe die met de band zijn opgegroeid sinds hun prille beginjaren. Maar naar mijn mening heeft Napalm Death nog nooit eerder zo compleet geklonken. Subtiele experimentaliteit wordt verder geïntegreerd zonder de "wervelwind van geluid"-sound te verliezen waarvoor de band gekend is. Een shot adrenaline om U tegen te zeggen!

Ben het met je eens hoor ASman; er zitten meerdere pareltjes in de discografie, maar deze is naar mijn mening een perfecte staalkaart waar de band voor staat!

avatar van Lau1986
Een prima album van deze heren. Ze laten horen het niet verleerd te zijn en gaan ouderwets tekeer zonder het experimentele te vergeten. Prachtig!