Cuby+Blizzards - The Golden Years of Dutch Pop Music (2014)

Alternatieve titel: A&B Sides and More

Blues
Label: Universal

1. Stumble & Fall (1:57)
  2. I'm So Restless (2:27)
  3. L.S.D. (Got a Million Dollars) (3:30)
  4. Your Body Not Your Soul (2:16)
  5. Back Home (4:34)
  6. Sweet Mary (2:26)
  7. You Don't Know (3:42)
  8. Richard Cory (2:43)
  9. Just for Fun (2:49)
  10. Things I Remember (1:52)
  11. Another Day Another Road (1:52)
  12. Feeling Like a Suit-Case (2:36)
  13. Distant Smile (3:03)
  14. Don't Know Which Way to Go (5:01)
  15. The Sunshine of Your Shadow (2:45)
  16. Crying Tears (4:01)
  17. Another Land (4:37)
  18. Somebody Will Know Someday (6:52)
  19. Window of My Eyes (3:27)
  20. Checkin Up My Baby (3:14)
  21. Nostalgic Toilet (3:36)
  22. 116 A Queensway (4:06)
  23. Appleknockers Flophouse (2:32)
  24. Because of Illness (1:59)
  25. Thursday Night (3:23)
  26. Wee Wee Baby (3:38)
  27. Backstreet (3:50)
  28. Easy to Leave Hard to Forget (3:59)
  29. Pawn Broker (2:43)
  30. Straight No Chaser (3:17)
  31. Sometimes (3:39)
  32. Everytime (3:09)
  33. Kid Blue (4:33)
  34. Perfect Song (3:37)
  35. Desolation Blues (3:00)
  36. Hobo Blues (6:17)
  37. The Sky Is Crying (5:52)
  38. Go Down Sunshine (7:03)
  39. Night Train (4:42)
  40. Too Blind to See (5:12)
avatar van trebremmit
Nieuwe reeks verzamelaars van Universal met Nederlandse groepen uit de jaren zestig en zeventig. Met daarop alles singles en b kantjes uit die tijd aangevuld met belangrijke albumtracks, en Cuby+Blizzards is de eerste uit de reeks.

avatar van nlkink
De moeite vooral waard vanwege een aantal b-kantjes dat verder nooit op reguliere albums of op compilaties voorkwamen. Leuke digipack met een paar mooie foto's.
De muziek staat boven elke discussie verheven. Gewoon goed.

avatar van Droombolus
Ik was fan in hun begin jaren en heb de meeste van die plaatjeshoesjes ( met inhoud ) gehad, vooral ook omdat ze niet op de LPs stonden. Na het vertrek van Brood werd het voor mij allemaal wat minder vrees ik. Live mocht ik ze nog graag zien, Herman Deinum was een van mijn bashelden, maar hun platen boeiden me niet echt meer.

Ik blijf trouwens Back Home een van de beste stukken freak-beat van NL-bodem vinden en begrijp er nog steeds geen bips van dat dat nummer de Nuggets 2 boks niet gehaald heeft ......

avatar van teus
samenstelling lijkt (tot ongv nr 32) op singles collection uit,90
die ik nog zocht op CD,dus voor mij is deze uitgave een welkome aanvulling op mijn verzameling
Single A+B collections zijn altijd leuke must have,s als de betreffende artiest boeit....