Melechesh - Enki (2015)

Israƫl
Label: Nuclear Blast

1. Tempest Temper Enlil Enraged (6:32)
  2. The Pendulum Speaks (4:18)
  3. Lost Tribes (6:17)
  4. Multiple Truths (5:07)
  5. Enki - Divine Nature Awoken (8:38)
  6. Metatron and Man (6:32)
  7. The Palm the Eye and Lapis Lazuli (4:08)
  8. Doorways to Irkala (8:00)
  9. The Outsiders (12:48)
avatar van Sir Spamalot
Voorsmaakje op het nieuwe album: klik.

avatar van Bouvier666
Hier kijk ik echt heel erg naar uit. Voorgaande platen zijn echt super.

avatar van Sir Spamalot
Tweede voorsmaakje op het nieuwe album: Lost Tribes. Volgens Blabbermouth zou het album nu rond 10 februari uitkomen. Correctie ingediend voor de tracktijden, het album zou 62 minuten duren en ik kan lang kijken naar die prachtige gedetailleerde hoes.

avatar van Edwynn
Enki zal wel wel geen liefkozende ode zijn aan mijn achternaam....
Eerder weer een duik in het fameuze Gilgamesj-epos. De eerste indrukken ben ik nu aan het verwerken. De hoes is inderdaad waanzinnig. Sluit perfect aan op de conceptuele achtergrond van Melechesh.

avatar van Cabeza Borradora
Die groepsfoto in boerka's

Het hele album is hier te beluisteren

avatar van Kronos
Dit nieuwe album ligt vandaag in de winkelrekken, maar wat muziek betreft brengt Melechesh met Enki weinig nieuws onder de Mesopotamische zon.

avatar van Edwynn
Voor het bezerende titelnummer mag je mij wel wakker maken. PRachtige apotheose. Ook het uitgesponnen The Outsiders is fenomenaal. Niets nieuws maar wel heel gaaf. En ik heb deze band pas kort geleden op waarde weten te schatten.

avatar van Metalhead88
Mijn 5.1 speakertjes vinden dit album niet aardig. Iets waar ik bij Epigenesis eigenlijk ook al last van had. Mijn nieuwe koptelefoon wel, en mijn god wat klinkt dit vreselijk vet. Veel riffs zijn herkenbaar uit vorige albums maar er zit weer zo veel stiekeme variatie in de nummers dat het blijft boeien tot het einde. Alhoewel ik wel een lichte inkakker bespeurde rond het tweede en vierde nummer. Vanaf track 5 wordt alles beter en beter voor mijn gevoel.