menu

Mark Knopfler & Emmylou Harris - All the Roadrunning (2006)

mijn stem
3,60 (125)
125 stemmen

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Country
Label: Mercury

  1. Beachcombing (4:13)
  2. I Dug Up a Diamond (3:36)
  3. This Is Us (4:35)
  4. Red Staggerwing (3:00)
  5. Rollin' On (4:12)
  6. Love and Happiness (4:20)
  7. Right Now (3:31)
  8. Donkey Town (5:41)
  9. Belle Starr (3:03)
  10. Beyond My Wildest Dreams (4:23)
  11. All the Roadrunning (4:49)
  12. If This Is Goodbye (4:44)
totale tijdsduur: 50:07
zoeken in:
avatar van rudiger
4,5
Bluebird schreef:
Ik heb me vaak voorgesteld hoe het zou hebben geklonken als de meesterneuzelaar het zelf zou hebben gedaan......


Of met Tina .

3,0
Had ook uiteraard niet gerekend op een objectieve opmerking van Rudiger aangaande zijn idool Mark Knopfler.
Deze door de goden gezonden zanger met zoetgevooisde stem en vreselijk opwindende muziek is natuurlijk het beste wat er ooit op aarde op muzikaal gebied is voortgebracht.

En nu in bewoordingen voor de wat meer objectievere Mumegebruiker: Mark Knopfler is een meer dan prima gitarist ,maar een toch zeer matig vocalist die blij mag zijn dat iemand met een stem als Emmylou Harris zijn toch wat middelmatige songs ten gehore wil brengen.En als Emmylou onsterfelijk had willen worden dan had ze Knopfler dat ravijn ingetrokken en zo de wereld verlost van deze
"uitmuntende" vocalist,wiens muziek eigenlijk het laatste middel tegen slapeloosheid is.

avatar van rudiger
4,5
Twinpeaks schreef:
wiens muziek eigenlijk het laatste middel tegen slapeloosheid is.


Vreemd dat andere artiesten er anders over denken , en wees nou eerlijk het zijn niet de minste .
4 voorbeelden van artiesten die door Mark weer in de picture kwamen wiens carriere in het slop was geraakt.

1 Eric Clapton
2 Bob Dylan
3 Tina Turner
4 E Harris.


avatar van Jasper
4,0
Ik denk dat je alleen wat betreft Tina Turner gelijk hebt. Die heeft Mark een wereldhit geschonken waardoor ze weer werd gelanceerd. De rest hadden het ook zonder de hulp van Knopfler wel gered.

Twinpeaks is niet de eerste die het heeft over het geneuzel en de oersaaie muziek van Mark Knopfler. Ik kan me ook best indenken dat mensen er zo over denken (alhoewel ik er niet zo over denk). Het enige waar ik het absoluut niet mee eens ben is dat de nummers op dit album middelmatig zijn, daarvoor zitten ze gewoon te goed in elkaar. Vooral nummers als Beachcombing, I Dug up a Diamond en Donkey Town zijn mijns inziens zeer sterk geschreven songs die bewijzen dat Mark Knopfler een zeer goed songschrijver is. Want dat wordt veel te vaak over het hoofd gezien: Mark Knopfler is in de eerste plaats een liedjesschrijver en dat hij daarnaast nog een beetje gitaar kan spelen is mooi meegenomen, maar niet meer dan dat. En over z'n zangkwaliteiten kun je inderdaad twisten, ik kan zijn 'geneuzel' in ieder geval goed hebben.

avatar van rudiger
4,5
Jasper schreef:
Ik denk dat je alleen wat betreft Tina Turner gelijk hebt. Die heeft Mark een wereldhit geschonken waardoor ze weer werd gelanceerd. De rest hadden het ook zonder de hulp van Knopfler wel gered.

Twinpeaks is niet de eerste die het heeft over het geneuzel en de oersaaie muziek van Mark Knopfler. Ik kan me ook best indenken dat mensen er zo over denken (alhoewel ik er niet zo over denk). Het enige waar ik het absoluut niet mee eens ben is dat de nummers op dit album middelmatig zijn, daarvoor zitten ze gewoon te goed in elkaar. Vooral nummers als Beachcombing, I Dug up a Diamond en Donkey Town zijn mijns inziens zeer sterk geschreven songs die bewijzen dat Mark Knopfler een zeer goed songschrijver is. Want dat wordt veel te vaak over het hoofd gezien: Mark Knopfler is in de eerste plaats een liedjesschrijver en dat hij daarnaast nog een beetje gitaar kan spelen is mooi meegenomen, maar niet meer dan dat. En over z'n zangkwaliteiten kun je inderdaad twisten, ik kan zijn 'geneuzel' in ieder geval goed hebben.


Jasper , Mark bracht EC ook helemaal terug met het nummer Wonderful Tonight , die EC mocht zingen tijdens de Mandela Tribute in `88 .
Wat betreft BD , kwam sterk terug in de jaren 80 met Slow Train en Infiddels .

3,0
Smaak is iets heel persoonlijks en gelukkig maar.Maar om iemand's carriere te "redden" door er middelmatige nummers aan te schenken gaat mij wat ver.En nogmaals ,het gaat mij niet om Knopfler door het slijk te halen (dat kan hij zelf een stuk beter gezien de kwaliteit van zijn laatste soloalbums).Een samenwerkingssverband is niet per definitie een reddingsoperatie.Ok in het geval van Tina Turner pakte het voor haar prima uit.Maar de overige artiesten die je noemt hadden Knopfler niet echt nodig en zeker Dylan niet.Ik geef mijn visie op het album en niet meer dan dat .Als jij dat als Knopfler bashing ziet is dat jouw probleem.Maar zolang ik hier post heb ik nog nooit een artiest ten onrechte aangevallen.Ik probeer respect op te brengen en open te staan voor allerlei soorten muziek en dat zo objectief mogelijk te benaderen.Stromingen waar ik niks mee heb zal ik ook niet van commentaar voorzien ,omdat dat in mijn ogen geen toegevoegde waarde heeft daar een lage stem uit te brengen.Dit was mijn laatste berichtje bij deze cd,daar ik Rudiger geen onplezierige kerstdagen wil geven en ik hoop dat het Santa is gelukt om voor de deze oerfan een mooie Mark Knopfler pyama met bijbehorende pantoffels onder de boom te deponeren.

avatar van rudiger
4,5
Twinpeaks schreef:
Mark Knopfler is een meer dan prima gitarist ,maar een toch zeer matig vocalist


Vreemd dat uitgerekend jij , gezien jouw muzikale voorkeur begint over vocale kwaliteiten , ik ben wel met jou eens dat Knopfler geen zangwonder is , maar ik zie tot mijn verbazing jouw waardering voor Dylan en Springsteen die beide vocaal nou niet bepaald uit de band springen , ik weet zo gauw niet waar deze twee dan wel goed in zijn want instrumenten kunnen ze ook niet bespelen , maar goed helemaal smaakloos ben je niet gezien Buckingham in jouw top 10 staat en die vind ik ook zeer goed , helemaal een hopeloos geval ben je toch niet , ook `n fijne dagen gewenst .

avatar van Shangri-la
Twinpeaks schreef:
Dit was mijn laatste berichtje bij deze cd,daar ik Rudiger geen onplezierige kerstdagen wil geven en ik hoop dat het Santa is gelukt om voor de deze oerfan een mooie Mark Knopfler pyama met bijbehorende pantoffels onder de boom te deponeren.


Ik wil me niet in deze discussie mengen maar deze laatste zin vind ik toch wel erg grappig.

avatar van rudiger
4,5
Shangri-la schreef:
(quote)


Ik wil me niet in deze discussie mengen maar deze laatste zin vind ik toch wel erg grappig.


ik vind hem ook heel geestig
Jammer dat het z`n laatste bericht was .

3,0
Op speciaal verzoek daar ik kennelijk node gemist werd Blij om te horen dat je me niet geheel smakeloos vindt.Uit jouw mond doet me dat meer dan goed! Ik wil je nog even wijzen op het feit dat je in het aanhalen van Springsteen en Dylan nog even mijn nummer 1 vergeet.Neil Young ,ook zeker niet de beste vocalist en das nog zwak uitgedrukt.Wat deze 3 heren wel gemeen hebben is dat ze een bepaalde bezieling in hun beperkte vocale bereik hebben die ik bij Knopfler node mis.Het is maar een mening en wel de mijne.Voorts wijs je op het feit dat ze hun instrument niet beheersen.Tja als instrumentalist zijn ze inderdaad stukken minder dan Knopfler.Neemt niet weg dat ze met hun beperkte mogelijkheden toch meer dan voldoende klassesongs hebben weten te produceren.Ben blij dat je ook Buckingham tot je favorieten rekent,daar het nooit en te nimmer te laat is om ook kwaliteit tot je te nemen.Ik spreek mezelf nu tegen door te zeggen dat ik niet meer zou posten bij deze cd en ik doe nu het tegenovergestelde.Ik vind dit soort discussies altijd wel prettig en ik vind ook dat dit soort dingen wel met een beetje relativerende humor moet worden gebracht.We hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn ,maar ik denk dat respect over en weer toch wel het minste is wat je voor elkaar kunt opbrengen.Ik ga me deze week eens buigen over het oeuvre van Dire Straits alwaar ik Rudiger zeker weer ga tegenkomen.Ik verheug me er nu al op

avatar van Lamontagne
5,0
Allemaal leuk dat gezwam maar dit is een album waarop je Mark weer eens echt overtuigend hoort zingen.


Het gaat bij muziek niet alleen maar om een zuivere stem zoals bij al die talenten show hedendaags het gaat om bezieling en beleving.
Dylan en Springsteen maken nummers in hele andere setting, ze vertellen een verhaal in een prachtige melodie zoals maar weinig kunnen, dus vind ik de vergelijking ook niet zo op z'n plaats.
Knopfler kan ook prachtig vertellen maar doet dat maar in enkele nummers van zijn oeuvre voorbeeld: Prairie wedding.
Zijn composities en gitaar zijn voor mij de eerste plaats

Maar Twinpeaks als jij het leuk vind om het hele Dire Straits oeuvre een negatief beeld in te blazen be my guest, maar om daar vooraf al een aankondiging van te doen zal bij de meeste lezers jouw mening weinig waarde hebben

3,0
Als je goed leest in mijn vorige post kom je er achter dat ik helemaal niet negatief post. Ik ben dan ook niet degene die de vergelijking met Dylan en Springsteen heb gemaakt.Ik kan ook niet uit mijn betoog opmaken dat ik Dire Straits zou gaan affikken.Daar is ook geen enkele reden toe.Ik snap best dat een kritische noot je als fan "pijn" doet,maar ik probeer de zaak realistisch te benaderen en daarbij vind ik ook dat je zelfs als fan kritisch mag zijn over het product van je idool.Mijn opmerking dat ik Rudiger vast weer tegen zou komen als ik de cd's van Dire Straits onder de loep neem moet wel met enige ironie gelezen worden.Als men dat niet kan op deze site dan is er volgens mij iets mis met het inlevingsvermogen .Waar hebben we het over? Het is maar een persoonlijke mening en zeker geen aanval.Mijn excuses voor degenen die ik gekrenkt heb,met mijn opmerkingen omtrent de vocale kwaliteiten van Mark Knopfler en ik zal me niet op de pagina van Dire Straits laten zien daar blijkt dat de meeste lezers mijn mening daar niet op waarde zullen schatten.

avatar van rudiger
4,5
Beste Twinpeaks , blijf gewoon lekker posten en natuurlijk komen wij elkaar bij verschillende albums tegen , ik was jou liever in de kroeg tegengekomen dan konden we een biertje nuttigen .
Iedereen mag natuurlijk vinden wat hij wil , Ik noemde Neil Young daarboven niet omdat ik dat een geweldige artiest vind en er prijken verschillende cd`s ervan in mijn rek , en vocaal gezien zit het soms best goed bij Neil , luister maar eens naar Live Massey Hall , het is loepzuiver gezongen allemaal .
Met Springsteen heb ik helemaal niks en daar zie je mij dan ook niet .
Als de muziek van Knopfler jou niet ligt dan is dat zo , en eigenlijk moet je ieders muzieksmaak respecteren .
Ik waardeer jouw humor , want van dat stukkie over die pyama en pantoffels heb ik smakelijk moeten lachen .
Wel heb ik er moeite mee als er 1 of andere debiel gaat roepen dat Knopfler geen gitaar kan spelen en zelf nog nooit een gitaar vast heeft gehouden .
Eerlijk is eerlijk Mark behoort al jaren tot de beste gitaristen ter wereld , maar daar behoren er natuurlijk tientallen toe .
Vriendelijke groet .

3,0
Beste Rudiger, sportief antwoord en ik ben blij dat je het zo opneemt.Zeker gezien deze tijd van het jaar .Vrede op aarde en zo .:P.Dat Knopfler tot de beste gitaristen ter wereld behoort staat buiten kijf.Ik zou zeggen geniet van de muziek en ik wens je mooie dagen toe voor jou en je dierbaren.

2,0
Nee, de heks genaamd Emmylou Harris kan bij mij niets goed doen. Ook dit niet. Heb zowel het album als de live DVD. Beide komen niet vaak mijn kast uit. Er staan een paar aardige nummers op het album. Diamond bijvoorbeeld maar het gezeur van Harris verpest voor mij de fun.

4,5
Ik heb de moeite genomen om dit album (nu pas) reeds verschillende malen te beluisteren. In één woord : subliem. De stemmen van Mark en Emmylou passen wonderwel mooi bij elkaar.
Een favoriet nummer opnoemen zou enkel afbreuk doen aan de andere, omdat ik deze cd van begin tot einde van een hoge kwaliteit vind. Zoals ze het zelf op deze cd zo mooi zeggen : 'this is us'

avatar van Hans Brouwer
QUORA schreef:
Ik heb de moeite genomen om dit album (nu pas) reeds verschillende malen te beluisteren. In één woord : subliem. De stemmen van Mark en Emmylou passen wonderwel mooi bij elkaar.
Emmylou maakt het verschil.

Bij het beluisteren van de latere albums van Dire Straits en soloalbums van Mark Knopfler word ik te vaak overvallen door een spontaan optredende slaapaanval . Bij het beluisteren van "All the Roadrunning (2006)" is dit geenszins het geval. Knopfler en Harris vullen elkaar op mooie wijze aan. Als op "All the Roadrunning (2006)", bij wijze van spreke, alleen Mark Knopfler te horen zou zijn geweest vrees ik dat ik weer onbedaarlijk zou moeten gaan geeuwen . Nu, in samenwerking met Emmylou Harris, is "All the Roadrunning (2006)" een heel prettig album om naar te luisteren. Met andere woorden: grand-dame Harris maakt het verschil .

4,0
Ben dat helemaal met je eens, Hans. Maar "gitaarspel" van Knopfler maakt dit toch helemaal tot een topcd.

avatar van Hans Brouwer
Ad, het gitaarspel van Knopfler is van het hoogste niveau. De zangkwaliteit van Mark laat echter te wensen over. Daarom is het zo fijn dat op "All the Roadrunning (2006)" La Harris bereid is gevonden Mark Knopfler een handje te helpen. Dankzij haar hulp is "All the Roadrunning (2006)" inderdaad een subliem album.
Kennelijk stuwt de samenwerking met iemand van het vrouwelijk geslacht een album naar een hoger niveau. Zoals bijvoorbeeld: album "Comes a Time" van Neil Young met close harmonyzang van Nicolette Larson.

avatar van Rogyros
3,5
rudiger schreef:
(quote)


Vreemd dat uitgerekend jij , gezien jouw muzikale voorkeur begint over vocale kwaliteiten , ik ben wel met jou eens dat Knopfler geen zangwonder is , maar ik zie tot mijn verbazing jouw waardering voor Dylan en Springsteen die beide vocaal nou niet bepaald uit de band springen , ik weet zo gauw niet waar deze twee dan wel goed in zijn want instrumenten kunnen ze ook niet bespelen , maar goed helemaal smaakloos ben je niet gezien Buckingham in jouw top 10 staat en die vind ik ook zeer goed , helemaal een hopeloos geval ben je toch niet , ook `n fijne dagen gewenst .

Rudiger, het verbaast mij dat dit album bij jou niet de volle vijf sterren heeft gekregen. Ik dacht dat jij ieder album dat van Knopflers hand komt met het volle pond beloonde. Heb ik het mis, of vind jij deze net iets minder dan Knopflers andere juweeltjes?

Nog even over jouw reactie op het vocale gedeelte: ik vind net zoals iedereen dat Knopfler geen zangwonder is, maar ik vind het wel mooi. Zijn stem past perfect bij zijn muziek en hij kan heel goed met anderen zoals Harris samenzingen.

Wat Springsteen betreft, die man is vocaal juist wel heel erg goed. Rauw, maar een behoorlijk bereik en altijd zuiver. Dat kun je van Bob Dylan idd niet zeggen.

avatar van Bartjeking
4,0
Ik behoor ook tot de groep die wél wakker blijft wanneer dhr. Knopfler zijn snaren streelt of zijn strottehoofd laat werken. Dit album is werkelijk prachtig waarbij Emmylou Harris wat mij betreft ook de credits verdient.

Wat is dat toch met die vrouw, solo vind ik haar helemaal niet zo bijzonder, maar zodra zij de collaboratie aan gaat met wie dan ook dan verschijnt erg met regelmaat een parel. Had ze graag live gezien. 4*

Father McKenzie
Héél bevredigend plaatje, héél bevredigend.
Wàt een sfeer... wat een songs, wat een samenzang!
Wàt een gitaarspel!

avatar van WeZet
3,0
Fijn album met bekende gitaarpartijen van Mark's kant. Beachcombing staat hier stipt op 1 in mijn top 3 van dit album. Eigenlijk is het ook het enige nummer dat ik nog luister. Een perfect nummer om tot jezelf te komen. Alle nummers zijn stuk voor stuk duetten met Emmylou Harris wat best leuk is voor de afwisseling maar persoonlijk heb ik het liefst alleen de stem van Knopfler, zoals hij dat fantastisch doet op zijn Dire Straits albums.

avatar van Rogyros
3,5
Bartjeking schreef:
Ik behoor ook tot de groep die wél wakker blijft wanneer dhr. Knopfler zijn snaren streelt of zijn strottehoofd laat werken. Dit album is werkelijk prachtig waarbij Emmylou Harris wat mij betreft ook de credits verdient.

Volledig eens. Over zowel Knopfler als Harris.

avatar van Blu-ray
4,5
De CD niet beluisterd (staan wat minder songs op), maar de DVD heeft excellent beeld en geluid.
Qua performance een 9 voor Knopfler, een 4 voor Harris en een 10 voor de band, vooral Richard Bennett, die er in elk geval met zijn pittige gitaarwerk voor zorgt, dat je niet in slaap valt.
Gitaarwerk van Knopfler is ook weer uitstekend, maar staat haaks op zijn vaak onverstaanbaar gebrabbel. Gaat erg tegenstaan bij kort na elkaar beluisteren/kijken van de DVD.
Mooi is wel, dat Knopfler bij bijna elke song van type gitaar wisselt.
Grote teleurstelling is echter de grijze Emmylou Harris; body-talk erg houterig en haar stem is vaak monotoon en soft. Haar verstaanbaarheid gaat geregeld ten onder in het stevige gitaarwerk van Knopfler en Bennett. Ik zou Harris graag inwisselen voor Ilse DeLange (Arnold VanDongen-proof) of Sheryl Crow. Naast prima stem kunnen deze dames, evenals Harris (die van mij met pensioen mag), ook met de gitaar overweg. Crow heeft als eens prima duetten met Harris gedaan (clips op YouTube).
De samenwerking Knopfler/Harris lijkt een vervolg op de samenwerking Knopfler/Atkins voor de CD "Neck And Neck".

Ondanks mijn kritiek tav Emmylou Harris is deze DVD/CD set erg verfrissend, een aanrader.
(Prijs van deze set is momenteel € 13,99 inkl. porto bij Play.com)

Score: performance 4/5; DVD transfer: 5/5.

PS
Drie favoriete tracks kan ik hier niet selecteren; 2 daarvan staan wel op de DVD maar niet op de CD.

avatar van NewYorkCityLight
3,0
Harris inwisselen voor Ilse Delange? Ga je mond spoelen


avatar van Stijn_Slayer
Harris is met Joni Mitchell mijn lievelingszangeres. Ik vrees echter dat het met Knopfler een beetje een gezapig plaatje wordt.

Sowieso ben ik meer van de échte, vroege Harris. Country zoals het hoort, later is ze daar toch wat vanaf gestapt.

Haar willen inruilen voor Ilse de Lange vind ik wel een flinke belediging voor alles wat Harris in haar carrière heeft bereikt, of het nu je smaak is of niet.

avatar van Madjack71
Had bij dit album toch wel wat iets hogere verwachtingen van deze samenwerking. Het spel van Knopfler samen met de mooie country zang van Harris. Toch valt het ietwat tegen doordat er toch wel een aantal tamme nummers op staan. Slecht wordt het nergens, niet met zulke artiesten, maar Harris had wel een wat grotere rol mogen krijgen wat mij betreft. Nummers als All the Roadrunning en If This is Goodbye geven daar blijk van. Niet onaardig, maar er had misschien wel wat meer in gezeten.

avatar van Madjack71
Vandaag nog eens op de fiets met het mooie weer geluisterd. 3,5 is net wat tekort voor deze sfeervolle samenwerking. Doet ook wat aan de nostalgische albums van Van Morrison begin jaren zeventig denken.

avatar van goldendream
Ik lees hier 'geneuzel' en 'oersaaie Knopfler' ... Leuk toch hoe meningen verschillen. Bij mij staat hij heel hoog aangeschreven. Met dit album scoort hij wel iets minder. De stem van Emmylou Harris is niet mijn ding, net als country dat niet is. Het beste nummer vind ik ' I Dug Up A Diamond'. 3,5 sterren

avatar van Rogyros
3,5
Ik beluister dit album nu op dit moment sinds behoorlijk lange tijd. En wat mij opvalt is dat, behalve dat het in de regel echt mooie songs zijn (maar dat is bij Knopfler meestal het geval in mijn ogen), dat de stemmen van Harris en Knopfler zo mooi bij elkaar kleuren. Ik ben het eens met de meesten dat Knopfler geen groot zanger is, maar ik vind het wel super aangenaam. En wat ik heel opvallend vind, is dat zijn stem vaker goed kleurt bij anderen. Dat gold bijvoorbeeld ook bij de stem van James Taylor en ook met die van Van Morrison.

Zeer prettig album!

4,0
Vocaal hoort Mark Knopfler in de categorie Bob Dylan, Bruce Springsteen, Neil Young, JJ Cale thuis. Geen geweldige zanger, wel een uitstekende songwriter/liedjescomponist, net als de andere bovengenoemde heren. Op deze cd werkt hij samen met Emmylou Harris, een van de beste countryzangeressen van de Verenigde Staten. Zoals Rogyros terecht opmerkte: hun stemmen kleuren mooi bij elkaar. Knopfler schreef 10 en Emmylou 2 songs. Beyond my wildest dreams, één van de mooisten wordt nog overtroffen door: All the roadrunning. Dit lied is in één woord prachtig . Of Knopfler de zangeres Emmylou al dan niet uit het slop heeft getrokken laat mij steenkoud. En zijn ‘geneuzel’ valt op deze cd 100% mee.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:03 uur

geplaatst: vandaag om 03:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.