k.d. lang - Reintarnation (2006)

Country / Rock
Label: Rhino

1. Pay Dirt (2:11)
  2. Don't Let the Stars Get in Your Eyes (2:19)
  3. Big Boned Gal (3:09)
  4. Don't Be a Lemming Polka (2:18)
  5. Curious Soul Astray (3:39)
  6. It's Me (2:21)
  7. Luck in My Eyes (4:03)
  8. Diet of Strange Places (3:53)
  9. Big Big Love (2:30)
  10. Trail of Broken Hearts (3:21)
  11. Nowhere to Stand (4:36)
  12. Friday Dance Promenade (2:20)
  13. Got the Bull by the Horns (3:03)
  14. Angel with a Lariat (3:11)
  15. Pine and Stew (3:15)
  16. Hanky Panky (1:59)
  17. Pullin' Back the Reins (4:26)
  18. Cowgirl Pride (1:46)
  19. Changed My Mind (2:46)
  20. Turn Me Round (3:16)
kistenkuif
Deze verzameling geeft bevat een goede weergave van haar vroegere werk. Erg lekker en gelukkig wat directer op de man/vrouw dan haar latere meer gepolijste albums.

kuifenco
Okay, je bent een jongensachtige lesbomeid met een maffe naam en tomboykapsel, je speelt in je jonge jaren uptempo country met zinnige teksten, je staat daarbij live in een opzichtig cowboypak vreemd rond te springen en je pikt met enige ironie (net als The Clash overigens) het idee van de iconische Elvishoes voor een zorgvuldig gerangschikt overzicht van je vroegere albums. Tja. Dan kan je het dus schudden op dit voornamelijk rockende(?) mannenbolwerk. Is dat spijtig? Ja, vind ik wel. Want hemeltjelief wat heeft die tante toch een geweldige stem! Beter zelfs imo dan haar grote voorbeeld Patsy Cline. Wie? Ja, dàhag. Hou maar op en neem gewoon van mij aan: dit is binnen het genre een dijk (no pun intended) van een verzameling. Ben je er nog? Nee, dat dacht ik al. Jammer dan.