Biosphere / Deathprod - Stator (2015)

Noorwegen
Electronic
Label: Touch

1. Muses-C (6:53)
  2. Shimmer / Flicker (5:35)
  3. Baud (7:21)
  4. Polychromatic (1:56)
  5. Disc (3:16)
  6. Space Is Fizzy (6:43)
  7. Optical (10:14)
avatar van Mjuman
Net weer eens gedraaid en ik kan me zo indenken dat dit meer iets is voor de liefhebbers van ambient. Dit album bevat weliswaar wat donkere, diepe geluiden die aanvankelijk onheilspellend aandoen, maar het verrast nergens echt en het blijft vrij gelijkmatig. Zou Biosphere / Deathprod - Nordheim Transformed (1998) - MusicMeter.nl weer eens moeten draaien voor de vergelijking, maar in mijn hoofd zit het idee dat dat album meer wendingen kent.

Jenssen is echter iemand die regelmatig over grenzen van (sub-)genres heengaat en me dan meer verrast, zoals bij Cho Oyu, N-Plants of bij The Senja Recordings. Daar heb je echt wisselingen van sfeer. Goed gemaakt, luistert dit album wel fijn weg.