Siouxsie & The Banshees - Spellbound (2015)

Alternatieve titel: The Collection

Label: Spectrum

1. Hong Kong Garden (Strings Intro) (3:10)
  2. Mirage (2:50)
  7. Into the Light (4:15)
  8. Cascade (4:25)
  9. Tattoo (3:25)
  10. We Hunger (3:30)
  11. Cities in Dust [Single Version] (4:07)
  12. Lands End (6:07)
  13. Shooting Sun (4:44)
  14. Peek-A-Boo (3:10)
  15. Turn to Stone (4:06)
  16. Kiss Them for Me [Album Version] (4:37)
  17. Drifter (4:44)
  18. Not Forgotten (4:45)
avatar van Rainmachine
Ik heb deze verzamelaar gekocht om de hoes, die is prachtig. Ik heb de reguliere platen hier allemaal wel in de kast staan dus op zich hoef ik 'm niet te hebben. Maar soms is het wel lekker om een verzamelaar op te zetten zodat je de bekende nummers wat gemakkelijk achter elkaar kunt beluisteren. Dit is zeker niet de ultieme Siouxie best off, maar het is wel een lekkere eigenzinnige verzamelaar met een hele aparte track selectie. Hier is niet voor de gemakkelijke weg gekozen maar voor de wat meer moeilijkere nummers (los van de krakers) en dat werkt best lekker maar zal niet ieders kopje thee zijn. Lekkere vervreemdende wat ongemakkelijke sfeer maar dat kon Siouxsie ook zeker zijn en dus ben ik blij met deze verzamelaar.