Boyz II Men - II (1994)

R&B
Label: Motown

1. Thank You (4:34)
  2. All Around the World (4:56)
  3. U Know (4:46)
  4. Vibin' (4:27)

met Method Man

5. I Sit Away (4:34)
  6. Jezebel (6:06)
  7. Khalil (Interlude) (1:41)
  8. Trying Times (5:23)
  9. I'll Make Love to You (4:07)
  10. On Bended Knee (5:29)
  11. 50 Candles (5:06)
  12. Water Runs Dry (3:21)
  13. Yesterday (3:07)
Diesel
Allemaal hetzelfde soort lompe nummers met eeuwige gejammer over niets, alleen Water Runs Dry en Yesterday (puur motown) zijn nog enigzins aardig te noemen.

avatar van Reijersen
Geweldig!!!
Vooral als relaxed achtergrondmuziekje. Lekker chillen. Vind vooral de stemmen van de zangers erg goed bij elkaar passen.

Pim Latuny
Ken heel dit album uit me kop! Heel vaak geluisterd in me ouwe discman toen ik jaar of twaalf was ofzo! Water Runs Dry vind ik nog steeds erg sterk!

avatar van DJFreez
Hoewel ik echt meer van de uptempo's ben, zijn de ballads hier toch echt helemaal top. Fantastische zangers en prachtige muziek.

avatar van LucM
Het is wel honingzoete en gladde popsoul maar ik moet eerlijk zeggen dat die boys wel zeer goed konden (samen)zingen. Zoals "All Around the World" en de hits "I'll Make Love to You" en "On Bended Knee" om enkele voorbeelden te noemen. Hun versie van het alom gekende Beatles-nummer "Yesterday" vind ik ook zeer geslaagd, dit is vocaal gewoon top.

On Bended Knee is prachtig.

avatar van principal2000
Binnen het genre is het een uitstekend album. Hoewel gladjes steekt het vocaal en in mindere mate muzikaal prima in elkaar.

avatar van pureshores
Nou, deze had ik al een eeuwigheid niet meer gehoord, vandaag weer eens van stal gehaald.
In 1994 compleet grijsgedraaid en ik was altijd verzot op de eerste helft en dat is nu nog zo als ik ze weer hoor.
Boyz II Men (of hun platenmatschappij in ieder geval) heeft de perfecte manier gevonden om altijd de minst interessante tracks op single uit te brengen. I'll make love to you was een veilig vervolg op de singles van het vorige album en On bended knee borduurt daar op voort.
Maar vooraan zitten een paar swing en midtempo knallers die makkelijk hits hadden kunnen worden met All around the world als absolute uitschieter voor mezelf. Ook U know, Jezebel en I sit away tikken vrolijk door en verlaten dat brave doowop imago wat aan hen kleeft. Thank you en Vibin' waren ook singles maar hebben het maar matig gedaan.
Dit is het enige album van hen dat ik bezit (ja had met de liefde natuurlijk te maken) en na dit album heb ik ze niet echt in de gaten gehouden, al kan ik nog melden dat ik 4 Seasons of loneliness verschrikkelijk vond

avatar van Poles Apart
pureshores schreef:

En dan heb je het échte hoogtepunt niet eens genoemd: "Water Runs Dry".