Pelican - The Cliff (2015)

Electronic / Metal
Label: Southern Lord

1. The Cliff [Vocal Version] (4:03)
  2. The Cliff [Justin K. Broadrick Remix] (8:27)
  3. The Cliff [AH & BCM Remix] (6:08)
  4. The Wait (6:01)
avatar van Metalhead99
Een aardige EP die je eigenlijk haast wel als single kan beschouwen, gezien 4 van de 5 nummers verschillende versies van "The Cliff" zijn (op mijn versie staan 5 nummers met als vijfde nummer nog een live variant van het betreffende nummer).
Beide remixen gaan wat meer de electronica hoek in en ik moet zeggen dat dit wel op een redelijk geslaagde wijze is gedaan. Alleen is de eerste me net wat te lang (uitgerekt naar 8 minuten).
Dit lijkt me meer zo'n aardig hebbedingetje voor de doorgewinterde fans. Ik denk dat de rest eerst maar eens aan hun gewone langspeelplaten kan beginnen.

avatar van Metalhead99
Nu ga ik overigens compleet voorbij aan "The Wait", wat juist misschien wel het meest noemenswaardige nummer van deze EP is. Een mooi, sfeervol post-rock nummer. Rustig, kalmerend, lekker laagdrempelig voor de minder geoefende post-rock luisteraars. Een sterk nummer.