Fela Kuti & The Africa '70 - Expensive Shit (1975)

Nigeria
Funk / Wereld
Label: Makossa

1. Expensive Shit (13:13)
  2. Water No Get Enemy (11:00)
avatar van jellorum
deze is wat minder maar steekt nog altijd ver boven veel afrikaanse troep waar we sinds een aantal jaar zowat overspoeld worden
enjoy

avatar van Reijersen
Erg geinig plaatje. Doet me niet superveel, maar het luistert gewoon lekker. Ligt allemaal goed in het gehoor.

3 sterren.

avatar van Woody
Juist een hele lekkere plaat van Fela Kuti. sowieso geen slecht album nog kunnen ontdekken. Maar deze swingt de pan uit. En altijd kippevel aan het einde van Water no get enemy.

O they talk of Black power, I say
I say water No get enemy
No go fight am, unless you wan die
O me a water-o
O me a water-o

avatar van misja82
haha, ja geweldig dit. Die fela kuti was ook wel een apart mannetje he. met al zijn vrouwen.

avatar van rubuh
ja, haha, zijn dit ze alle 27 op de hoes? expensive shit. geweldige plaat inderdaad

avatar van kemm
Ik sluit me aan bij Woody. Expensive Shit steekt er nog eens extra bovenuit binnen Fela's kwantitatief én kwalitatief impressionante catalogus. Dit zijn twee van z'n sterkste composities met duidelijke boodschappen en swingende tieten!

avatar van maxinator
water got no enemy is door pete rock (InI Grown Man Sport) en diggy dex (Proces) gesampled hoorde ik net.

Stijn_Slayer
Dit swingt inderdaad erg lekker, en melodisch vind ik het ook sterk. Ritmisch valt het wat tegen, en soms wordt er net iets te lang op een riffje doorgegaan.

avatar van MAS
MAS
Vandaag weer een paar keer geluisterd. Blijft een fantastische plaat. Vooral Water No Get Enemy is fenomenaal!

avatar van vork666
Op de gok gekocht, samen met He Miss Road. Vooral deze is weer ijzersterk, waarbij Water No Get Enemy inderdaad nét iets beter is dan het titelnummer.

avatar van principal2000
Verschillende albums van Fela vechten om de titel "Beste album van Fela Kuti". Ook deze doet hieraan mee. Ook ik vind Water No Get Enemy iets sterker dan het tevens fantastische Expensive Shit. Weer een album van Fela Kuti dat de volle score krijgt van mij. Ik ben overigens nog niks slechts van de beste man tegengekomen in mijn box. Dat is wel een buiging waard.

avatar van kobe bryant fan
Weer een lekkere Fela Kuti plaat.
Alles is er weer bij wat ik aan Zombie zo geweldig vind. Alleen doet het eerste nummer me net iets minder, dus daarom net geen 4*.

avatar van Bartjeking
Volgens Mojo magazine, het beste album van Fela Kuti. Ben het er (nog) niet helemaal mee eens, maar wat is het fijn om te luisteren met dit weer. Ga me er de komende maanden maar eens verder in verdiepen.

avatar van Supersid
Hoewel ze allemaal wel een béétje inwisselbaarheid hebben, is dat wel steeds binnen een zekere genialiteit. Deze de staat zeker in de linker kolom van de rangschikking, top materiaal

avatar van Venceremos
Eens net als oa en vooral Shakara, Zombie, Roforofo Fight, Sorrow Tears & Blood en Coffin for Head of State.