Thursday - A City by the Light Divided (2006)

Label: Tower

1. The Other Side of the Crash / over and Out (Of Control) (4:40)
  2. Counting 5-4-3-2-1 (3:07)
  3. Sugar in the Sacrament (5:10)
  4. At This Velocity (2:51)
  5. We Will Overcome (3:38)
  6. Arc - Lamps, Signal Flares, a Shower of White (The Light) (2:32)
  7. Running from the Rain (4:07)
  8. Telegraph Avenue Kiss (3:33)
  9. The Lovesong Writer (5:15)
  10. Into the Blinding Light (4:21)
  11. Autumn Leaves Revisited (6:49)
avatar van Sammy
Te luisteren op www.myspace.com/thursday, goeie zou ik zo zeggen..

Vorige album was best ok I suppose, maar Thursday is toch niet echt metal?

avatar van Sammy
Zwaar lovende kritiek in de Aardschok (97/100) van favoriet Vanes; snel maar eens goed gaan beluisteren dus.

Sterke plaat. Zo te horen hebben ze een aardig budget gehad want het geheel is briljant en met aandacht opgenomen en geproduceerd. De zang is bij tijd en wijle gewoon vals maar bezorgt je keer op keer op keer kippenvel en muzikaaltechnisch zit deze band nog steeds in een opgaande lijn.

Metal is het inderdaad niet. Het is meer emorock maar gezien de baggerbands die tegenwoordig in dat genre opereren zou ik ze daar eigenlijk niet eens willen plaatsen.

avatar van Sammy
Zozo, dit is even niet zo een heel erg makkelijke cd geworden. Van de eerste twee platen heb ik een gigantisch hoge hoed op (zo een waar goochelaars jaloers op zouden zijn), maar dit is toch wel ineens iets heel anders..maaaaar toch levert Thursday met deze cd wederom iets briljants af. Wat Casa zegt: dit is geen emo meer, dit steekt met kop en schouders bove nde rest uit. De toevoeging van een nieuw bandlid (de toetsen/elektronische geluiden) zorgt voor een nog mooier geluid van deze wereldband. Omdat het niet een twee drie te behapstukken is geef ik nog geen cijfer, maar dit gaat wel een van m'n favorieten van dit jaar worden denk ik zo.

avatar van ChrisX
Toch maar eens checken dit want ik zag dat het geproduceerd was door Dave Fridmann die ook meer dan schitterend werk heeft verricht met Mercury Rev en The Flaming Lips.

AvRiL*AsHLEe*fan
Thursday is op deze CD behoorlijk veranderd van stijl, vind ik dan. Maar dit is toch ook weer een héél goede CD.

Net besteld op de site van FRS.
Deze CD komt bij mij wel veel rustiger over dan Full Collapse, misschien wel meer te vergelijken met War All the Time, hoewel dat toch ook andere sound is.

Ik vind dit trouwens absoluut geen metal. Ik zou dit gewoon rock genoemd hebben, maargoed. Dat maakt opzich ook niet zo veel uit.

marco-1968
Matig overgeproduceert album, jammer
Stem van Geoff maakt een hoop goed , maar niet genoeg....