Bauhaus - Singles: 1979-1983, Volume 2 (1986)

Label: Beggars Banquet

1. Kick in the Eye (3:31)
  2. Hollow Hills (4:48)
  3. In Fear of Fear (2:57)
  4. Ziggy Stardust (3:13)
  5. Silent Hedges (3:09)
  6. Lagartija Nick (3:06)
  7. Paranoia, Paranoia (5:08)
  8. Swing the Heartache (5:53)
  9. Third Uncle (4:14)
  10. Spirit (3:38)
  11. All We Ever Wanted (3:49)
  12. Slice of Life (3:46)
  13. She's in Parties (3:51)
  14. The Sanity Assassin (4:05)
  15. Who Killed Mr. Moonlight? (4:56)
  16. Satori (4:34)
  17. Crowds (3:09)
avatar van MartinoBasso
Duidelijk minder sterk materiaal als op de eerste verzamelaar.

avatar van captain scarlet
Ken hier verder niks van, maar de uitvoering van Ziggy Stardust is geweldig.

avatar van c-moon
Euh: minder sterk materiaal?
Wat dan te denken van toppers als Silent Hedges, Hollow Hills, She's In Parties, Who Killed Mr. Moonlight, The Sanity Assasin en Lagartija Nick?

Die cover van Bowie's Ziggy Stardust is idd. super!

avatar van frolunda
Ik vind volume 1 in zijn geheel ook wat sterker maar op deze staan dan weer wat meer absolute toppers.De sound van Bauhaus is hier ook wat diverser geworden (het gothic geluid van de beginperiode wordt hier steeds vaker losgelaten) met als resultaat de twee fantastische singles Lagartija nick en She's in parties en een paar ijzersterke covers van respectievelijk Bowie en Eno met Ziggy stardust en Third uncle.
De overige hoogtepunten zijn met achtereenvolgens Hollow Hills,Third Uncle,Silent Hedges en Crowds allemaal vrij ingetogen,waarbij vooral de prachtige vocalen van Peter Murphy opvallen.
Ook de swinger Kick in the eye vond ik nog wel de moeite waard.
Wel jammer dat het vrij snel gedaan was met deze toch wel,onderschatte band.En ook enkele reünies verliepen voornamelijk teleurstellend.
De overige drie leden,zonder zanger Peter Murphy hadden later als Love and Rockets,nog best veel succes in de Verenigde staten.Maar beter als dit is het nooit meer geworden.