Bob Marley & The Wailers - Easy Skanking in Boston '78 (2015)

Jamaica
Reggae
Label: Universal

1. Slave Driver (4:13)
  2. Burnin' & Lootin' (5:35)
  3. Them Belly Full (3:37)
  4. The Heathen (4:20)
  5. Rebel Music (5:35)
  6. I Shot the Sheriff (4:51)
  7. Easy Skanking (3:26)
  8. No Woman No Cry (7:04)
  9. Lively Up Yourself (7:49)
  10. Jamming (9:42)
  11. War / No More Trouble (6:03)
  12. Get Up Stand Up (5:54)
  13. Exodus (7:00)
avatar van Rudi S
Deze is er bijna en de trailer belooft veel.

avatar van sheep67
sheep67 (crew)
Bob Marley & The Wailers - Easy Skanking In Boston 78

Concerten van Bob Marley & The Wailers vallen nooit tegen. Reggae is 'live' op z'n best !
Overigens, "oude" geluidsopname van dat concert staat al een tijdje op YouTube

avatar van Rudi S
De 70ste geboortendag van Bob Marley is blijkbaar een mooi moment om de archiven open te doen.
Erg mooie concertopname, goed geluid, prima band en mooie samenwerking tussen Bob en zijn inmiddels vertrouwde dameskoortje.
Het is gewoon een heerlijk feestje.
De uitvoering van bv een nummer als Lively Up Yourself overtreft wel heel erg de studioversie.
Veel puristen vonden dat Marley rond deze tijd aan het verwesteren was, maar hoe dan ook hij maakte in die periode fantastische muziek en een live concert zoals hier vastgelegd was een belevenis.
Mooiste nummers: allemaal

tuktak
Bijzonder weinig stemmen voor deze steengoede liveplaat van Bob Marley en zijn Wailers. Van het niveau Live at Roxy, maar dan met nog beter geluid. Klinkt alsof het een concert uit 2014 is en dat is in dit geval wat mij betreft een dikke plus, aangezien veel liveplaten van Marley niet om aan te horen zijn.

Deze live opname is zo goed! En zeker voor die tijd. Dit album is meteen ook een klassieker alle klassiekers staan er op. Al een paar keer naar het einde van Lively up yourself geluisterd wat een geweldige outro Een dikke 4,5!

avatar van Metalhead99
Rudi S schreef:
Veel puristen vonden dat Marley rond deze tijd aan het verwesteren was

Marley had zichzelf voorgenomen om zoveel mogelijk mensen de in zijn muziek verwerkte boodschap over te dragen. Hij zag dat hij daarvoor meer "westerse" invloeden in zijn muziek moest verwerken, om het aansprekender te maken voor een groter publiek. Maar dat deed hij eigenlijk al vanaf het eerste Wailers album, dus ik vind het zelf niet iets om hem kwalijk te nemen.
Maar nu over naar deze plaat. We krijgen een goed op elkaar afgestemde band te horen. De samenwerking tussen Marley, zijn band en zijn achtergrondzangeressen is net een geoliede machine, want het lijkt ze met gemak af te gaan.
De opnamekwaliteit is zeer goed voor materiaal uit die tijdsperiode, maar dat zullen ze voor de release ook nog wel wat opgepoetst hebben. Verder zit de live vibe er goed in, doordat je regelmatig het geluid van het publiek hoort. Marley communiceert wel best weinig met zijn publiek, maar daar lijken zij geen last van te hebben. Vooral tijdens de wat bekendere nummers bouwen ze er een mooi feestje van waar je zelfs nu als luisteraar nog een glimlach om trekt.
Volgens mij varieert de kwaliteit van Marley's live materiaal wat, maar ik moet zeggen dat dit wel een sterke opname is. Een goed spelende band, Marley die goed bij stem is en uitstekend bijgestaan word door de I-Threes. Over de geluidskwaliteit valt niks te mopperen. Een aanrader voor de liefhebbers.