Vijay Iyer Trio - Break Stuff (2015)

Jazz

10. Geese (6:38)
  11. Countdown (5:57)
  12. Wrens (6:47)
avatar van The Scientist
Degelijke musici, maar niet heel spannende muziek, bovendien is 70 minuten wel wat te lang.

avatar van ZOLTAR
Nouu Jan Vayne, een beetje respect voor Vijay lijkt me wel op zijn plaats. Degelijke musici is een zware onderschatting...

avatar van spoon
Meningen mogen verschillen uiteraard, maar ik vind op dit album toch een boel onderhuidse spanning.

Heb dit album al tijden in mijn spoty bibliotheek staan en komt regelmatig voorbij. Gevolg is herkenning en een groeiende waardering. Beetje jammer is dan wel weer dat zelfs Iyer niet geheel aan het (gloomy) ECM productie karakter kan ontsnappen.

Een van de weinige actieve jazzartiesten die ik al jaren volg en waarbij ik uitkijk naar een nieuw album ( en dan zelden teleurstelt..)